Hvordan skal vi få til et mer sirkulært matsystem?

Hvordan kan vi i Norge få til en bedre ressursutnytting innenfor landbruk, fiskeri og havbruk? Standarder er et verktøy for å få til økt samarbeid mellom sektorer og over landegrenser for å utvikle sirkulære systemer.

iStock

Dette er temaet på Standard Norges konferanse SirkulæriTET 2023 5. desember.

Standarder er viktige virkemiddel i utviklingen av et mer sirkulært samfunn. Nasjonalt og internasjonalt er det satt tøffe klima- og miljømål mot 2030 og 2050, og felles standarder er avgjørende for måloppnåelsen.

Flere av Norges fremste eksperter innen mat og bærekraft kommer for å foredra og diskutere fremtidens løsninger for et sirkulært matsystem.

Hvordan kan vi få til mer sirkularitet av biologiske ressurser? Hva er de store utfordringene og mulighetene i utviklingen av et mer bærekraftig og sirkulært matsystem? Dette er noen av problemsstillingene vi setter søkelyset på under konferansen.

Har du lyst og anledning til å delta på konferansen?

Når: 5. desember, kl. 09.00–12.00 (frokost serveres fra kl. 08.30)

Hvor: Klimahuset, Botanisk hage, Sarsgate 1 i Oslo – eller digitalt.

Påmelding

Det er gratis å delta, men for å få tilgang til arrangementet kreves det påmelding. I påmeldingen blir du bedt om å oppgi om du vil delta fysisk eller på webinar. De som melder seg som digitale deltakere, vil få tilsendt en lenke til møtet dagen før det holdes.

Meld deg på her: https://events.provisoevent.no/standardnorge/events/sirkularitet-2023/register/

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon, ta kontakt med Lotte Lise Leknes i Standard Norge per e-post lle@standard.no