Årets reiseraketter

Reiselysten har virkelig fått fart på oss, og vi tiltrekkes av nye reisemål som aldri før. Ferske tall fra reisebyrået Ticket avslører en spennende trend: En håndfull steder har opplevd en bemerkelsesverdig økning i etterspørselen. I søkelyset er den greske perlen Lefkas, hvis popularitet har skutt i været, men det er ikke det eneste reisemålet som frister – spennende Singapore og den sjarmerende byen Gdansk har også blomstret. Reisende er klare til å utforske nye horisonter og oppdage steder som tidligere kanskje var ukjente for dem.

Lefkas

Reiselysten er høy akkurat nå og mange har åpnet øynene for noen nye perler. Ifølge fersk statistikk fra reisebyrået Ticket har enkelte destinasjoner økt kraftig i popularitet, og på førsteplass troner den greske paradisøya Lefkas, med en forbløffende økning på hele 266 prosent. Lefkas, med sine uimotståelige solnedganger og pittoreske landsbyer, har virkelig fanget hjertene til mange reisende.

Hva gjør Lefkas så uimotståelig? Ifølge Ellen Wolff Andresen hos Ticket er det den unike kombinasjonen av krystallklart vann, de hvite husene som klamrer seg til klippene og den romantiske atmosfæren som gjør øya til et drømmereisemål. I tillegg har øyas restauranter og uteliv tiltrukket seg kultur- og matelskere fra hele verden.

• Det er tydelig at mange er på jakt etter nye og spennende opplevelser etter en tid med begrensninger og restriksjoner. Lefkas byr på et fantastisk miljø og en flott mulighet for avslapning så jeg forventer at denne øya vil fortsette å stå høyt på ønskelisten, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og administrasjonssjef i Ticket.

Det ser ut til at mange er klare for å oppdage nye horisonter og utforske steder som tidligere kanskje ikke har stått på to-do-listen deres. Ikke så langt etter Lefkas finner vi den spennende storbyen Singapore og den sjarmerende byen Gdansk, som har hatt en imponerende økning på henholdsvis 230 og 136 prosent. Med sin spennende historie og kjente landemerker har Singapore blitt en favoritt blant storbyelskere. Gdansk er kjent for sin fascinerende historie og arkitektur, inkludert en rekke imponerende severdigheter som gir besøkende en minneverdig opplevelse mens de spaserer gjennom de pittoreske smågatene.

• Gdansk er en annen perle som har blitt umåtelig populær med sine sjarmerende trange gater og rike historie. Det er spennende å se hvordan reisende søker etter nye eventyr og opplevelser, og vi ser frem til å hjelpe dem med å oppdage enda flere fantastiske steder over hele verden, sier Ellen Wolff Andresen.

De største rakettene akkurat nå:

1. Lefkas – +266 prosent
  2. Singapore – +230 prosent
  3. Rio de Janeiro – +228 prosent
  4. Paros – +200 prosent
  5. Bari – +183 prosent
  6. Gold Coast – +150 prosent
  7. Maldivene – +150 prosent
  8. Gdansk – +136 prosent
  9. Brindisi – +133 prosent
  10. Skopje – +127 prosent

Kilde: Ticket bookingstatistikk, reiser med avreisedato 2023 sammenlignet med 2019.

Om Ticket

Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede med salg via butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charterselskap, reisearrangører, cruiserederier, flyselskap, hotell og leiebilselskap. Ticket har 68 butikker i Norge og Sverige og online salg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza.

Følg pressemeldinger fra Ticket Feriereiser

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ticket Feriereiser på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ticket Feriereiser