Smart er tilbake. Større, kraftigere og mer velutstyrt enn noen gang. Her er prisen på smart #1

Del

I Norge kjenner vi smart best som en liten småbil som har vært favoritten til mange i bynære områder. Nye helelektriske og kraftfulle smart #1 er en helt annen type bil. Den er større. Raskere. Og den går lengre. Mye lengre. Elektrisk rekkevidde blir inntil 420km/WLTP.

smart #1 tar seg godt ut under dagens pressevisning på Bertel O. Steen Ullevål. Raske røde detaljer understreker sporstligheten i BRABUS- utgaven. Foto: Usama Javed Bertel O. Steen, Ullevål
smart #1 tar seg godt ut under dagens pressevisning på Bertel O. Steen Ullevål. Raske røde detaljer understreker sporstligheten i BRABUS- utgaven. Foto: Usama Javed Bertel O. Steen, Ullevål

De tre versjonene som skal selges i Norge er fulle av luksuriøst utstyr. Pakken med standardutstyr har vokst med bilen. Liker du å komme deg raskt i gang? Vel, med over 400 hestekrefter kan du komme deg fra 0-100 på under 4 sekunder i en smart #1

smart #1 leveres også med firehjulstrekk og hengerfeste. Med sine 4,27 meter i lengde kan vi trygt si at smart nå har vokst litt. Og det er all grunn til å tro at merket nå også vil vokse i Norge.

- Dette er en kul og kompakt elbil. Leken i designet og den er leken å kjøre. Du finner det aller meste av luksuriøst utstyr som gjør hverdagen din enklere og morsommere. Bilen er både kompakt og komplett, sier merkesjef for Smart i Norge Christian Siljan Halvorsen. Han legger til at smart nå er en bil som vil passe for mange enten du bor i bygd eller by.

null
Her er smart #1 Pro + på sin første luftetur i Norge. Bilen blender godt inn i bymiljøet i Oslo sitt nye business distrikt, Barcode.

Rikelig med standardutstyr og alt annet enn kjedelig

I smart #1 kan du forvente å finne toppmoderne utstyr og hjelpemidler. Noen ting er veldig praktisk, noen ting er kjekke å ha, og noen ting velger vi i smart Norge å plassere i kategorien for design og litt deilig hverdagsluksus. smart fortsetter også sitt mangeårige samarbeid med BRABUS. De som vil kan dermed velge en skikkelig rå rakett av en bil med mange røde, raske og sportslige detaljer.

smart #1 tilbyr et høyt nivå av standardutstyr. Dette inkluderer blant annet Adaptive Cruise Control, 12.8 tommer skjerm, panoramasoltak, head-up display, seter med minnefunksjon, 360-graders kamera og elektrisk bakluke. Som nevnt er det også mulig å få hengerfeste på bilen, og du kan faktisk trekke hele 1600 kilo med deg på tur. Tillatt taklast er 50 kg.

- Vi opplever at bilen leverer både på utstyr og ikke minst kvaliteten i interiøret. Med stilige farger og kombinasjoner tror vi at denne bilen vil fange oppmerksomhet til dem som også ønsker å skille seg litt ut fra det mange mener er en litt kjedelig norsk bilpark. For smart #1 er alt annet enn kjedelig, smiler den norske merkevaresjefen. Han legger til at hver linje av smart #1 har sin egen fargepalett slik at du har muligheten til å skille deg litt ut fra naboen.

null
Med 428hk, et hjul i hvert hjørne og firehjulsdrift biter smart #1BRABUS seg godt fast i den norske asfalten.

Midtkonsollen i smart #1 er flytende og innvendig oppleves kupeen som luftig. Du kan også justere hvor mye lys du ønsker skal komme gjennom glasstaket med en elektrisk solskjerm. Skal du på langtur kan du holde mat og drikke avkjølt med kjøling i midtkonsollen. Stemningslyset kan by på hele 64 ulike farger.

null
Interiøret i nye smart #1 Pulse er oversiktlig. Skjermene er krystallklare og det er rikelig med fargevalg på ambient lighting slik at du kan tilpasse din smart til deg.
null
Rikelig med røde sømmer gir interiøret i smart #1 BRABUS et sportslig preg. Setter du bilen i BRABUS kjøremodus blir interiørlysene også røde. Du blir heller ikke sistemann ut av krysset når det røde lyset blir grønt. Foto: Usama Javed
null
I BRABUS- utgaven finner du mange raske røde detaljer i interiøret. Det første du møter er en stor B for BRABUS på hodestøtten. Det er røde sømmer på rattet og flere steder i interiøret. Sikkerhetsbeltene er også røde. Foto: Usama Javed
null
Pro + og Pulse har tatt turen til Bjørvika i Oslo. Bilene er oversiktlige å kjøre. Ikke for store i byen, men heller ikke for små på motorveien.

Smart #1 kommer i disse tre versjonene

Pro+ Pris: 399.900,-
En bakhjultrekket utgave med 272 hk som leverer en rekkevidde på inntil 420 km /WLTP. Standardutstyr er blant annet, panoramasoltak, 360-graders kamera, seter i kunstlær, justerbar bakseterad, digital nøkkel og oppvarmede sidespeil.

Pulse Pris: 449.900,-
Pulse leveres med 428 hk, firehjulstrekk og en rekkevidde på inntil 400 km/WLTP i tillegg til utstyret på Pro+ vil de kundene som velger Pulse få med seg trådløs lading av mobil, parkeringsassistent, skinnratt, headup- display, tailgate kick funksjon på bakluken og elektrisk skjulte dørhåndtak.

BRABUS Pris: 499.900,-

Dette er raketten i rekken. En firehjultrukket bil full av frekke og eksklusive BRABUS detaljer med et helt eget BRABUS- interiør. Også her er det 428 hk å leke seg med. Sprinten til 100 gjøres unna på kun 3,9 sek. Her legges det på mye utstyr som understreker sportsligheten. BRABUS-interiør, fargede bremsekalipere, sportspedaler, simulert motorlyd, cybersparks Matrix LED+ lys og et skikkelig kraftig lydsystem fra BEATS.

Nøkkelord

Kontakter

Følg pressemeldinger fra smart Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra smart Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra smart Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye