Thon Hotels inngår ny rammeavtale med Servicegrossistene for distribusjon av mat og drikke
Thon Hotels har inngått en ny rammeavtale for distribusjon av mat og drikke med Servicegrossistene AS. Avtalen har en total ramme på om lag 700 MNOK. Servicegrossistene scoret høyt innen bærekraft, kvalitet og pris.
Morten Thorvaldsen, konserndirektør hotell og restaurant, Thon Hotels:
- Konkurransen på distribusjon av mat er i utvikling, og vi ser derfor meget positivt på at flere dyktige aktører er på banen. Med Servicegrossistene har vi funnet en god match, og vi har stor tro på vår nye samarbeidspartner. Avtalen er en følge av Thon Hotels’ og hele Olav Thon Gruppens ambisiøse bærekraftstrategi, som setter strenge krav til både oss selv og leverandører på blant annet lokal, kortreist mat, og råvarer som er bra for miljøet.
Avtalen ble signert i Thon Hotels’ nye restaurant Osteria della Nonna på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo.
Jan van der Burg, administrerende direktør i Servicegrossistene:
-Vi er svært glade for at Thon Hotels har valgt Servicegrossistene på bakgrunn av vårt høye service- og tilpasningsnivå, og vår evne til å tilby konkurransedyktige priser. Det er spennende å jobbe med Thon Hotels rundt felles ambisjoner for miljø og bærekraft, og vi ser fram til å være en partner for Thon Hotels og hele Olav Thon Gruppen i utviklingen mot enda mer bærekraftige løsninger på produkter og logistikk for alle hoteller og serveringssteder i hele landet.
Om Servicegrossistene
Servicegrossistene er en av Norges største landsdekkende grossistkjeder i storhusholdningsmarkedet og består av 14 lokalt forankrede fullsortimentsgrossister. Servicegrossistene leverer alt av mat og drikke varer til hotell, restaurant, kantine, fastfood, offentlig- og maritim sektor. Med vekt på lokal forankring og god service, har Servicegrossistene de siste årene hatt god vekst. Omsetningen vil i 2023 bli over 4 mrd. NOK, med over 500 lokalt ansatte over hele landet
Thon Hotels' og Olav Thon Gruppens bærekraftstrategi
Olav Thon Gruppen har definert ambisiøse målsettinger for å bidra til en bærekraftig utvikling i samfunnet. Bærekraftstrategien består av tre pilarer med tilhørende langsiktige ambisjoner; Klima og natur, Sirkulære løsninger og Sosial rettferdighet. De langsiktige ambisjonene er; Netto nullutslipp i 2050, naturpositiv, 70% sirkulær innen 2030, full innsikt i verdikjeden og representativ ledelse.
Olav Thon Gruppen ønsker å bidra ved å minimere sin negative påvirkning, samt øke sin positive påvirkning, på FNs bærekraftsmål. Som en stor innkjøper, et konsern med mange kunder og ansatte, og som en hjørnesteinsbedrift og distriktsutvikler, kan Olav Thon Gruppen bidra i flere ledd.
Vi skal sørge for å kjøpe de råvarene som er best for miljøet og sosiale forhold. Vi skal redusere vårt forbruk i produksjon og drift. Vi skal påvirke våre leverandører, og tilrettelegge for at de tjenester vi tilbyr våre kunder er bærekraftige. Vi skal effektivisere vår daglige drift. Og vi skal være inkluderende og bidra til et mangfoldig næringsliv.
Nøkkelord
Kontakter
Morten ThorvaldsenKonserndirektør, Thon Hotels
Tel:+47 23 08 00 00morten.thorvaldsen@olavthon.noJan van der BurgAdministrerende direktør, Servicegrossistene
Tel:+47 97 64 01 77jan@sg.noBilder
Om oss
Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 80 hoteller, 8 i Brussel og 1 i Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år.
Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene. Thon-hotellene er blitt fargerike og har fått en lekker design. Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga Thon, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.
Følg pressemeldinger fra Thon Hotels
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Thon Hotels
Thon Hotels er bransjevinner i Norsk Kundebarometer 20248.5.2024 13:04:25 CEST | Pressemelding
Thon Hotels gikk til topps i sin bransje i Norsk Kundebarometer for 2024. Undersøkelsen måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere og er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Kundetilfredshet er det viktigste parameteret som forteller noe om kvaliteten i leveransene fra bedriften, sett fra kundens ståsted. – Vi går på jobb hver eneste dag med mål om å sette farge på dagen og å begeistre gjestene våre. Topprangeringen i Norsk Kundebarometer er en utmerkelse til alle medarbeiderne i Thon Hotels, uttaler Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Vi ser tydelig at vårt langsiktige arbeid med å satse på bærekraft og å utvikle tjenester som møter kundenes behov, blir lagt merke til og satt pris på. Kundebarometeret er ytterligere bevis på at vi er på rett vei, og det inspirerer oss, sier Morten Thorvaldsen.
Thon Hotels kåret til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge5.3.2024 15:31:35 CET | Pressemelding
Thon Hotels, en av Norges største hotellkjeder, har blitt kåret av forbrukerne til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge. Utmerkelsen ble tildelt Thon Hotels gjennom Sustainable Brand Index™, Europas største uavhengige merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft.
Thon Hotels med nytt Thon Partner hotell i Göteborg19.1.2024 09:30:00 CET | Pressemelding
Under våren blir Hotel Dockyard i Göteborg ett Thon Partner hotell. – En ny och viktig pusselbit är på plats i vår satsning i Norden. Vi vet att våra kunder har önskat ett Thon-hotell i Göteborg, och nu kan vi erbjuda det, säger Morten Thorvaldsen, VD i Thon Hotels. Det är CIC Hospitality som kommer att ansvara för driften av Thon Partner Hotel Dockyard.
Thon Hotels med nytt partnerhotell i Göteborg19.1.2024 09:30:00 CET | Pressemelding
Denne våren blir Hotel Dockyard i Göteborg et Thon Partner-hotell. – En ny, viktig brikke er på plass i satsningen vår i Norden. Vi vet at kundene våre har ønsket seg et Thon-hotell i Göteborg, og nå kan vi tilby det, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Det er CIC Hospitality som skal stå for driften av Thon Partner Hotel Dockyard.
Thon Hotel Lofoten har Norges beste hotellfrokost3.11.2023 14:15:00 CET | Pressemelding
Torsdag kveld ble Thon Hotel Lofoten kåret til vinner av Twinings Best Breakfast for 2023 i kategorien kjedehotell. – Endelig er førsteprisen tilbake hos oss i Thon Hotels, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom