Europas vakreste turstier

Europa er en skattekiste av naturlig skjønnhet og tiltrekker seg turgåere fra hele verden. Med sine dramatiske fjell, pittoreske kystlinjer og varierte landskap, tilbyr kontinentet noen av de mest imponerende turstiene. Utforsk disse vakre reisemålene til fots og opplev naturens prakt på nært hold. Reisebyrået Ticket har laget en liste over våre favoritter blant Europas flotte turstier, som gir deg sjansen til å bli inspirert til å finne din neste vandringsreise.

• Å begi seg ut på en vandringsreise er som å åpne døren til en ny verden av eventyr, selvoppdagelse og naturlig skjønnhet. Det er en mulighet til å bryte hverdagens rutiner og utforske ukjente stier, puste inn frisk luft og kjenne rytmen i bakken under føttene. En fottur gir ikke bare en fysisk utfordring, men også en sjanse til å roe sinnet og slappe av i naturens favn, sier Ellen Wolff Andresen, Markeds- og Administrasjonssjef i Ticket.

I den magiske verdenen av turstier er det få kontinenter som kan måle seg med Europa når det gjelder mangfold og naturlig skjønnhet. Med sine dramatiske fjellkjeder, svingete kystlinjer og bølgende landskap tilbyr Europa et vell av turmuligheter som appellerer til både erfarne turgåere og naturelskere. Her er en liste over noen av de vakreste turstiene i Europa som garantert vil fengsle tankene dine og få hjertet ditt til å slå i takt med naturens rytme.

Cinque Terre, Italia
Cinque Terre er en perle langs den italienske rivieraen og byr på en uforglemmelig turopplevelse. De fem landsbyene - Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola og Riomaggiore - er forbundet med smale stier og terrasserte plantasjer. Panoramautsikten langs stien er rett og slett fantastisk og gir en perfekt blanding av kystlandskap og sjarmerende landsbyer.

West Highland Way, Skottland
For den eventyrlystne turgåeren er West Highland Way i Skottland en av de mest ikoniske turstiene. Denne stien strekker seg 154 km gjennom dramatiske fjell, bølgende daler og mystiske innsjøer, og tilbyr en uslåelig kombinasjon av naturlig skjønnhet og kulturell rikdom.

GR20, Korsika, Frankrike
GR20 på øya Korsika i Frankrike er en utfordrende, men utrolig vakker tursti. Med sitt fjellrike terreng og praktfulle utsikt over Middelhavet er GR20 en magnet for eventyrlystne turgåere. Stien strekker seg over 180 km og tar deg gjennom frodige skoger, krystallklare elver og dramatiske fjelltopper.

Pembrokeshire Coast Path, Wales
For de som elsker vandring langs kysten, er Pembrokeshire Coast Path i Wales det perfekte reisemålet. Denne 299 km lange stien byr på dramatiske klipper, idylliske strender og et utrolig mangfold. Å gå langs denne kystlinjen gir deg muligheten til å oppleve det beste av Wales naturlige skjønnhet.

Camino de Santiago, Spania
Camino de Santiago, er en historisk pilegrimsvei som strekker seg gjennom Nord-Spania. I tillegg til stiens åndelige og kulturelle betydning, byr den også på en fantastisk turopplevelse. Å følge i pilgrimenes fotspor, passere pittoreske landsbyer, frodige åser og middelalderarkitektur gjør denne vandringen til en minneverdig reise.

Så hvorfor vente? Begi deg ut på vandring gjennom Europas mest fantastiske landskap og la Ticket hjelpe deg med å gjøre turdrømmene dine til virkelighet.

Om Ticket

Ticket er Nordens største feriereisebyråkjede med salg via butikk, på telefon og online. Ticket selger reiser fra samtlige ledende charterselskap, reisearrangører, cruiserederier, flyselskap, hotell og leiebilselskap. Ticket har 68 butikker i Norge og Sverige og online salg i 10 land under varemerkene Ticket, AirnGo og Charter. Ticket Feriereiser eies av investeringsselskapet Braganza.