ice

120.000 barn har hatt en trygg start med IceJunior

– Gratis digital inkludering lønner seg!

Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice.
Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice. Marius Viken/Ice

Mobilabonnementet IceJunior ble lansert før sommeren 2019. Med abonnementet får barn under 13 år 1 GB i ice sitt mobilnett og muligheten til å ringe 3 valgfrie numre i Norge helt gratis.

– Vi ønsker å gi en god og trygg kundeopplevelse for hele familien. IceJunior ble laget for å la barna delta i den digitale verden under tryggere omgivelser. I tillegg er det helt gratis slik at alle barn i Norge skal ha mulighet til å ha et mobilabonnement, sier Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice.

Hun poengterer at trygghet er viktigst.

– Enten vi liker det eller ei, er mobiltelefon en del av barnas oppvekst. Derfor er det så viktig for oss at inngangen er så kontrollert som mulig, og at det finnes gode alternativer som ikke åpner alle for muligheter fra dag 1. Dette var sentralt da vi utviklet IceJunior, og minst like viktig i dag. Barna er tross alt det kjæreste vi har.

En myk start, med tilgangskontroll og begrensninger.

– Noen ganger er begrensninger positivt, derfor har IceJunior både begrensinger på antall telefonnummer det er mulig å ringe til, og kostnadskontroll aktivert. I tillegg har ice-appen egne funksjoner for de yngste, med mulighet til å ringe utvalgte hjelpetelefoner direkte fra appen. For familier som har flere betalende abonnement samlet hos oss, får hele familien IceTrygg inkludert, som er våre forsikringer knyttet til ID-tyveri, Nettslett og Trygg Netthandel.

Ser statistisk og økonomisk dårlig ut

I dag har IceJunior 60.000 aktive brukere – de fleste resterende har vokst videre til større abonnement, og noen har avsluttet kundeforholdet.

– Godt over halvparten som tidligere har hatt IceJunior har vokst inn i det vi kaller IceUng. Vi ønsker naturlignok at IceJunior kunder er så fornøyde med Ice at de også blir hos oss til neste steg med betalende abonnement. Men vi har samtidig valgt å ikke legge krav til at foreldre også må være kunde. Selv om det ikke ser så bra ut for gjennomsnittlig inntekt per kunde, sier Lampe.

Selskapet med flest lojale kunder

Ice har på åtte år bygget ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett med bransjens beste kundeservice. Totalt har selskapet i dag 800.000 kunder.

– Målet for Ice er å nå 1.000.000 kunder totalt innen 2025. Da må vi våge å være annerledes. Samtidig hjelper det ikke bare å være annerledes, vi må også være annerledes på en bra måte. Det har vi lykkes med. Vi har i dag de mest lojale kundene i følge Norsk kundebarometer, og IceJunior er en viktig del av denne suksessen, avslutter Lampe.

Om ice

Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.