120.000 barn har hatt en trygg start med IceJunior
– Gratis digital inkludering lønner seg!
Mobilabonnementet IceJunior ble lansert før sommeren 2019. Med abonnementet får barn under 13 år 1 GB i ice sitt mobilnett og muligheten til å ringe 3 valgfrie numre i Norge helt gratis.
– Vi ønsker å gi en god og trygg kundeopplevelse for hele familien. IceJunior ble laget for å la barna delta i den digitale verden under tryggere omgivelser. I tillegg er det helt gratis slik at alle barn i Norge skal ha mulighet til å ha et mobilabonnement, sier Jannicken Lampe, marked- og merkevaresjef i Ice.
Hun poengterer at trygghet er viktigst.
– Enten vi liker det eller ei, er mobiltelefon en del av barnas oppvekst. Derfor er det så viktig for oss at inngangen er så kontrollert som mulig, og at det finnes gode alternativer som ikke åpner alle for muligheter fra dag 1. Dette var sentralt da vi utviklet IceJunior, og minst like viktig i dag. Barna er tross alt det kjæreste vi har.
En myk start, med tilgangskontroll og begrensninger.
– Noen ganger er begrensninger positivt, derfor har IceJunior både begrensinger på antall telefonnummer det er mulig å ringe til, og kostnadskontroll aktivert. I tillegg har ice-appen egne funksjoner for de yngste, med mulighet til å ringe utvalgte hjelpetelefoner direkte fra appen. For familier som har flere betalende abonnement samlet hos oss, får hele familien IceTrygg inkludert, som er våre forsikringer knyttet til ID-tyveri, Nettslett og Trygg Netthandel.
Ser statistisk og økonomisk dårlig ut
I dag har IceJunior 60.000 aktive brukere – de fleste resterende har vokst videre til større abonnement, og noen har avsluttet kundeforholdet.
– Godt over halvparten som tidligere har hatt IceJunior har vokst inn i det vi kaller IceUng. Vi ønsker naturlignok at IceJunior kunder er så fornøyde med Ice at de også blir hos oss til neste steg med betalende abonnement. Men vi har samtidig valgt å ikke legge krav til at foreldre også må være kunde. Selv om det ikke ser så bra ut for gjennomsnittlig inntekt per kunde, sier Lampe.
Selskapet med flest lojale kunder
Ice har på åtte år bygget ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett med bransjens beste kundeservice. Totalt har selskapet i dag 800.000 kunder.
– Målet for Ice er å nå 1.000.000 kunder totalt innen 2025. Da må vi våge å være annerledes. Samtidig hjelper det ikke bare å være annerledes, vi må også være annerledes på en bra måte. Det har vi lykkes med. Vi har i dag de mest lojale kundene i følge Norsk kundebarometer, og IceJunior er en viktig del av denne suksessen, avslutter Lampe.
Nøkkelord
Kontakter
Sebastian StorvikKommunikasjonssjef
Tel:94094900sebastian.storvik@ice.noOm ice
Vår visjon er å vokse ytterligere som en unik og annerledes mobiloperatør, som hver dag kjemper for å bli Norges mest anbefalte selskap.
Følg pressemeldinger fra ice
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra ice på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra ice
ice når milepælen 800 000 privatkunder15.12.2023 05:30:00 CET | Pressemelding
ice har nå nådd 800 000 privatkunder. Denne prestasjonen markerer en imponerende vekst på over 100 000 kunder det siste året, som er blant den raskeste veksten i selskapets historie.
Nå kan du designe neste sesongs skiskytterlue14.12.2023 06:30:00 CET | Pressemelding
ice, Craft og Norges Skiskytterforbund arrangerer ny Folkets Skiskytterlue-konkurranse for 2023/2024.
Ice lanserer mobilabonnement med Netflix inkludert30.11.2023 10:04:42 CET | Pressemelding
Som første og eneste aktør i Norge tilbyr Ice nå et mobilabonnement med ubegrenset data og Netflix inkludert, uten å øke prisen.
Ice går mot strømmen – gir mer data til samme pris2.10.2023 05:55:00 CEST | Pressemelding
Ice øker datamengden i de mest populære abonnementene.
Erik Haugland blir sikkerhetssjef i Ice23.8.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding
Går fra å lede nasjonalt cybersikkerhetssenter til å få ansvar for sikkerhet hos Norges tredje mobiloperatør.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom