3 bronsemedaljer til de norske bowlerne i sitt første Special Olympics World Summer Games 2023 i Berlin

Norge deltok for første gang i Special Olympics World Summer Games i bowling og tok medalje i alle øvelsene de deltok i. Stian  Lindtveit fra Drammen Tigers tok totalt 3 bronsemedaljer.

Special Olympics World Summer Games (SOWSG) 2023 i Berlin er over, og det har vært en fantastisk opplevelse for våre bowlere; Stian Lindtveit med ledsager Rune Risvik fra Drammen Tigers, Kristine Nygaardsæter med ledsager Grethe Barbro Bergersen fra Glåmdal BK og trener Øystein Brakalsvålet fra Glåmdal BK.

Norge tok sin første bronsemedalje i lagkonkurransen.  Deretter fulgte Stian og Rune opp i dobbel med en ny flott bronse.  I singel-øvelsen to Stian nok en bronsemedalje og Kristine fulgte opp med en flott 5.plass.

SOWSG er verdens største idrettsarrangement som ble stiftet av Kennedy-familien.  Norge deltok for aller første gang i SOWSG, hvor det deltok 7000 utøvere i 26 idretter fra 190 land.  Det er verdens største idrettsarrangement som ble stiftet av Kennedy-familien.

Vi gratulerer våre flotte utøvere og trener med et fantastisk mesterskap.  Norges Bowlingforbund håper dette kan være en inspirasjon til å rekruttere flere utøvere til den flotte idretten vår.

Følg pressemeldinger fra Norges Bowlingforbund (NBF)

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Bowlingforbund (NBF) på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Bowlingforbund (NBF)