PR-byrået Aabø & Co feirer 20 år

Med kontor på Egertorget i Oslo har Aabø & Co vært en del av den norske PR-bransjen i 20 år. - Tiden flyr, men vi skal brennsikkert gi våre beste råd i 20 år til, sier Jarle Aabø.

I april 2003 fant Jarle Aabø og selskapets første ansatte et ganske så nitrist kjellerkontor i Inkognitogata i Oslo.

- Som PR-rådgiver var gateadressen brillefin den, men det holdt med et halvt år i den kjelleren. Nye lokaler ble først i Rosenkrantzgate over legendariske Smuget, for så å ende øverst på Karl Johans gate.

Hysj hysj
- Vi snakker helst ikke om våre kunder, men de to første oppdragsgiverne var et meglerhus på Aker Brygge og en storinvestor. Siden den gang har Aabø & Co bistått over 300 kunder. Dette er organisasjoner, politiske partier, bedrifter, børsnoterte selskaper og enkeltindivider.

- En av våre første oppdragsgivere ga oss et godt råd i april 2003 som vi fortsatt lever etter: «Gå etter de faglige utfordringene først, så kommer lønnsomheten av seg selv». Ingen oppdrag er like, og vi finner fortsatt faglige utfordringer som vi går inn for å løse til det beste for oppdragsgivers mål, sier Jarle Aabø.

Oppdragene til selskapet har vært mangeartede, men hovedproduktet har vært en strategisk tilnærming til omdømmebygging, krisehåndtering, god presseomtale og finansiell kommunikasjon for å nevne noe.

- PR-faget er omfattende og bredt. Vårt kundeløfte er uansett det samme i dag som for 20 år siden. «Vi bygger og forsvarer verdier», sier Aabø.

Jungeltelegraf
Ironisk nok har ikke Aabø jobbet så mye med synlighet og markedsføring for egen virksomhet.

- Vi har vært bortskjemte med stor grad av innkommende henvendelser. Oppdragsmengden går selvfølgelig i bølger og vi som de fleste PR-byrådet merket godt det nedstengte Norge og korona. Siden vi feirer 20 år så tillater jeg meg litt selvskryt. En av våre større oppdragsgivere sa engang til sine omgivelser: «Skal du få noe gjort, ring Jarle Aabø».

Om Fredriksten

Fredriksten
Karl Johans gate 18 c

Følg pressemeldinger fra Fredriksten

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Fredriksten på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Fredriksten

Årets debatt om bilen i Oslo26.2.2018 11:27:28 CET | Pressemelding

7. mars er Oslos toppolitikere invitert til å debattere samferdselspolitikk i Oslo. Frps Carl I. Hagen, Høyres markante Eirik Lae Solberg, Rødts partileder Mikkel Øgrim Haugen og andre fra Oslo Rådhus skal diskutere verdens største bilfrie sentrum, 56 mil med sykkelfelt, færre parkeringsplasser, økte kollektivpriser, utekontorer, Fornebubanen, sykkelhoteller, el-busser, nye trikkeskinner og Oslo-pakke 3. Nettavisens redaktør Gunnar Stavrum innleder og Jarle Aabø er ordstyrer.