Lantmännen Cerealia

Tilknytter seg anerkjent bransjestandard for bærekraftsarbeid

Lantmännen Cerealia teamer opp med globalt anerkjente eksperter når selskapet nå slutter seg til Science Based Targets Initiative (SBTi). Målet er enda lavere klimaavtrykk gjennom vitenskapsbaserte utslippsmål.

Stadig sterkere innsats for bærekraftig landbruk, matproduksjon og matsystemer krever omstilling og innovasjon. Lantmännen Cerealia står bak kjente dagligvarer som blant annet kornprodukter fra Axa, melprodukter fra Regal, pasta fra Sopps og bønner, linser med mer fra GoGreen.

Lantmännen er et landbrukskooperativ med virksomhet i 20 land innenfor jordbruk, maskineri, bioenergi og matvarer.Lantmännen Cerealia har produksjon i Moss og Oslo. Selskapet satser stort på bærekraft og vil nå definere presise utslippsmål og hvordan disse skal nås med hjelp fra SBTi.

– Lantmännen har lenge jobbet målrettet for økt bærekraft for vår virksomhet. SBTi hjelper oss nå å sette klare utslippsmål, slik at vi kan gjøre vårt for at verden kan nå målene i Parisavtalen. Samarbeidet med SBTi gjør det også enklere å kommunisere godt med kunder og leverandører om bærekraftsarbeidet ettersom vi nå får felles referanserammer, sier Karen Huffman, administrerende direktør i Lantmännen Cerealia Norge.

SBTi bistår bedrifter med å sette vitenskapsbaserte utslippsmål og promoterer effektive tiltak for å nå målene. Initiativet er et samarbeid mellom FNs Global Compact, Carbon Disclosure Project, World Resources Institute, og WWF Verdens Naturfond.

For mer informasjon om Science Based Targets Initiative, se her:

For mer informasjon om Lantmännen Cerealia, se her:

Om Lantmännen Cerealia

Lantmännen er et landbrukskooperativ og Nord-Europas ledende innen landbruksmaskiner, maskiner, bioenergi og matvarer. Vi eies av 19 000 svenske bønder, og har 10 000 ansatte med virksomhet i over 20 land og en årlig omsetning på 55 milliarder svenske kroner. Med korn som kjernevirksomhet, forvalter vi ressursene våre i tråd med et bærekraftig landbruk. Noen av våre mest kjente merkevarer er AXA, Bonjour, Regal, GoGreen, Sopps, FINN CRISP og Schulstad. Vår bedrift er basert på kunnskap og verdier som er oppnådd gjennom generasjoner. Gjennom forskning, utvikling og drift i hele verdikjeden, tar vi sammen ansvar fra jord til bord. Les gjerne mer på www.lantmannen.com

Følg pressemeldinger fra Lantmännen Cerealia

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Lantmännen Cerealia på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Lantmännen Cerealia