StrongPoint

StrongPoint blir AutoStore-distributør i Storbritannia og Irland

StrongPoint, en ledende leverandør av dagligvareteknologi og distributør av AutoStore sitt Cube Storage Automation, har signert en avtale om å utvide sitt vellykkede nordiske og baltiske AutoStore-partnerskap til Storbritannia og Irland.

AutoStore sin verdensledende automatiseringsløsning er utviklet for detaljister som ønsker å få enda mer ut av sitt netthandelstilbud. Det innovative kubedesignet gjør det mulig å enten lagre fire ganger sitt eksisterende varelager på samme areal, eller å ha hele lageret på en fjerdedel av plassen. Man kan oppnå svært høye effektivitetsgevinster og en god avkastning på investeringen ved å kombinere programvare og StrongPoint sin lange erfaring innen håndtering av dagligvarer med automatiseringsløsningen fra AutoStore.

På grunn av kompleksiteten og variasjonen i bestillingene, i tillegg til raskt skiftende forbrukervaner, står detaljistene overfor unike lønnsomhetsutfordringer når de skal håndtere sine netthandelsordre. Automatisering står høyt på agendaen for detaljister som ønsker å få mest mulig ut av sitt netthandelstilbud, og det gir ekstra kapasitet til eksisterende manuelle plukkrutiner i butikk eller i dark store.

Robotteknologiselskapet AutoStore, som oppfant Cube Storage Automation, har nylig utviklet en unik løsning for å automatisere lagring og plukking av frosne varer. Inntil nylig har man bare kunne håndtere temperatursonene kjøl og romtemperatur med AutoStore sine løsninger. De fleste detaljister har derfor plukket frosne varer manuelt etter at de har automatisert sine netthandelstjenester. I oktober ble StrongPoint valgt av en norsk storhusholdningsgrossist til å designe og installere verdens første AutoStore-grid med tre temperatursoner for romtemperatur, kjøl og frosne varer.

"Automatisering for dagligvarer skiller seg ut fra alle andre bransjer. Vi ser frem til å videreføre vår unike kompetanse med verdens mest innovative AutoStore-installasjon, spesialutviklet for dagligvarer med automatisering i alle tre temperatursoner, til Storbritannia og Irland. Vi har over 35 års erfaring med å håndtere dagligvarer, og jobber med detaljister i over 20 land", sier Jacob Tveraabak, konsernsjef i StrongPoint.

StrongPoint leverer ende-til-ende netthandelsløsninger spesielt utviklet for dagligvarebutikker, uansett hvor de måtte befinne seg i sin nettthandelsreise. StrongPoint sin verdensledenede ordreplukkløsning og flere av deres last mile-alternativer er integrert med AutoStore sin automatiseringsløsning.

Om StrongPoint

StrongPoint
Slynga 10
2005 Rælingen

StrongPoint er et butikkteknologiselskap som tilbyr løsninger som gjør butikkene smartere, forbedrer handleopplevelsen og effektiviserer netthandelen av dagligvarer. Med over 500 ansatte i Norge, Sverige, Baltikum, Spania, Storbritannia og Irland, i tillegg til et bredt partnernettverk, jobber StrongPoint med detaljister i mer enn 20 land. StrongPoint leverer butikk- og netthandelsløsninger og er den første distribusjonspartneren til AutoStore som fokuserer på dagligvarer. StrongPoint har hovedkontor i Norge, er notert på Oslo Børs og har en omsetning på ca. 1 milliard kroner [ticker: STRO].

Følg pressemeldinger fra StrongPoint

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra StrongPoint på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra StrongPoint

StrongPoint skal installere verdens første AutoStore-løsning med sone for frossenmat24.10.2022 08:05:00 CEST | Pressemelding

StrongPoint ASA (ticker: STRO), en ledende leverandør av butikkteknologi, er valgt ut til å designe og installere verdens første AutoStore-løsning for frossenmat. Løsningen er spesialutviklet for å håndtere matvarer i tre temperatursoner: romtemperatur, kjøl og nå for frosne varer. StrongPoint er den første og eneste distribusjonspartneren til AutoStore som fokuserer på dagligvarer.