Leidar

Per Bjørkum blir daglig leder i Leidar

Oslo 14. januar 2021 - Per Bjørkum overtar som daglig leder i kommunikasjonsbyrået Leidar Norway AS 1. mai 2021. Han har vært ansvarlig for all intern og ekstern kommunikasjon samt investorrelasjoner i børsnoterte Arcus i åtte år. Bjørkum erstatter Ingrid Helsingen Warner som skal i barselpermisjon. Ingrid vil fortsette som styremedlem og partner i Leidar Norway, og vil etter eget ønske gå inn i en annen stilling når hun kommer tilbake til Leidar etter endt permisjon.

Per Bjørkum var en av gründerne i First House, hvor hans PR-byrå Trolltind Kommunikasjon var en del av oppstarten. Tidligere har Bjørkum vært kommunikasjonsdirektør i børsnoterte NetCom, journalist og redaktør i Reuters, og finansanalytiker.

Styreleder i Leidar Norway AS, Rolf Olsen, er særlig glad for Bjørkums brede bakgrunn.

- Per har en sjeldent bred erfaring som vil være veldig viktig for våre kunder, og for den videre utviklingen av Leidar. Han har vært toppleder for kommunikasjon i to store virksomheter, vært med på å ta et selskap på børs, jobbet som journalist og finansanalytiker, og har ledererfaring fra tre forskjellige kommunikasjonsbyråer, sier Rolf Olsen.

Bjørkum sier han gleder seg stort til å begynne.

- Leidar har en spennende organisasjon med kompetanse på omdømme, strategi, design, film og digitale virkemidler. Som erfaren kjøper av tjenester ser jeg stort potensial for denne integrerte satsningen. Dessuten motiveres jeg av å ha resultatansvar og å lede en så stor organisasjon med dyktige folk, sier han.

I tillegg til kontoret i Oslo med 21 ansatte, er Leidar godt etablert i utlandet med kontorer i Brussel, London, Dubai og Genève.

- Ingrid har gjort en fantastisk jobb i å bygge Leidar i Norge. 2020 var et meget krevende år, men hun og teamet har klart å holde omsetningen stabil og levere et solid overskudd. Samtidig har vi fått mange nye og viktige kunder, sier Olsen.

- Jeg er veldig stolt av hvordan vi har bygget opp Leidar i Norge. I dag hjelper våre dyktige kolleger internasjonale og norske bedrifter og organisasjoner med kommunikasjonsutfordringer innenfor alle tjenesteområdene, sier Ingrid Helsingen Warner. Jeg ønsker Per lykke til i sin nye stilling og ser frem til å starte på et nytt kapittel i Leidar, sier hun.

Rolf Olsen, +41 79 250 7074 og rolf.olsen@leidar.com
Per Bjørkum, +47 922 55 777 og perbjorkum1@gmail.com
Ingrid Helsingen Warner, +47 948 78 886 og ingrid.h.warner@leidar.com

Om Leidar

Leidar
Grev Wedels Plass 4

+47 94878886http://www.leidar.no

Om Leidar:

Leidar er et norskeid, internasjonalt orientert full-service kommunikasjonsbyrå som hjelper med å sette kurs, navigere og kommunisere effektivt. Leidar er det norrøne navnet på Nordstjernen, som sjøfolk siden tidenes morgen har navigert etter. Leidar Norway er flaggskipet i organisasjonen som i tillegg har kontorer i London, Brussel, Genève og Dubai. Leidar Norway hadde i 2019 en omsetning i overkant av 29 millioner kroner. Ved årsskiftet var det 21 ansatte i Leidar Norway.