CHC forlenger sitt 50 år lange samarbeid med Point Resources AS med tre nye år

STAVANGER, NORGE, 7. november 2018 – CHC Group har signert en tre års kontrakt med Point Resources AS, som innebærer at de skal levere flytjenester til selskapets operasjoner på Blader, Ringhorne og Jotun.

-       Vi har samarbeidet med Point Resources i mer enn 50 år. Første oppdrag for dem var i 1966, sier Mark Abbey, regionsdirektør for CHC i Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA).

-       Et så langt samarbeid viser tillitt til tjenesten som vårt norske team leverer. Dette arbeidet gjør at vi holder posisjonen som en av de ledende helikopterleverandørene i Norge, og setter oss i stand til å videreutvikle vår luftfartserfaring som støtter olje- og gasskunder på norsk kontinentalsokkel. Vår ambisjon er å fortsette å utvikle teknologien og tjenestene våre for å imøtekomme deres behov på best mulig måte, sier Abbey.

Den nye kontrakten løper ut 2021. CHC tilbyr et dedikert Sikorsky s-92 helikopter til denne operasjonen, som skal ha base på Sola og fly rundt ti turer i uken.

-       CHC har en stolt historie som tilbyder av trygg og pålitelig transport til en rekke ulike kunder i EMEA, sier Karl Fessendsen, administrerende direktør i CHC Helicopter.

-       Vi er opptatt av å føre historien vår i regionen videre innen offshore flyvninger, søk- og redningstjenester og øvrig transport så langt vest som til Irland, så langt sør som til Ekvatorial-Guinea, og så langt øst som til Kasakhstan, sier Fessenden.

Elisabeth Skarsbø Moen, kommunikasjonsrådgiver i Zynk AS
Mobil: +47 913 35 103
Epost: esm@zynk.no

I mer enn 70 år har CHC Helicopter sørget for trygg, pålitelig og kostnadseffektive helikoptertjenester i noen av de fjerneste og mest utfordrende områdene rundt i verden. CHC har utstrakt erfaring med å frakte kunder innenfor olje- og gassektoren, støtte søk- og redningstjenester og EMS-kontrakter, og tilby tjenester som vedlikehold, reparasjoner og overhaling. Vår dedikasjon til sikkerhet og omdømme for kvalitet og innovasjon hjelper kundene våre å nå lengre en hva de trodde var mulig. Besøk www.chcheli.com for mer informasjon.

Følg pressemeldinger fra CHC Helicopter Service

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra CHC Helicopter Service på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra CHC Helicopter Service