Investeringer og omorganisering i Stiansen Eiendom

Eiendomsselskapet Stiansen Eiendom AS har nå lagt frem årsresultatene for 2011. Fjoråret var preget av investeringer og omorganisering for selskapet.

- I 2011 gjennomførte Stiansen Eiendom en reorganisering av selskapets eiendomsportefølje, med hensikt å rendyrke strukturen og modernisere organisasjonen ved å samle næringslokaler og utleieleiligheter i sine respektive enheter. På sikt forventes den nye organiseringen å gi gode besparelser, sier daglig leder Terje Pedersen.

Næringseiendommene har blitt skilt ut av Stiansen Eiendom AS til egne single purpose-selskaper.

Det siste året har også vært preget av betydelige investeringer i oppussing og renovering av eiendomsmassen. Dette er en del av et omfattende og flerårig vedlikeholdsprogram, for igjen å bringe alle selskapets utleieeneheter opp til tidsmessig stand.

Som en del av omorganiseringen har også selskapet solgt Brobekkveien 31/33. Dette skapte inntekter som løftet driftsresultatet til 68,9 millioner, mot et underskudd på 12,2 millioner i 2010. Selskapets resultat etter skatt i 2011 endte på 48,9 millioner, mot 33,2 millioner i 2010.

Det heleide danske datterselskapet Tailormade Horses ApS driver med avl og oppdrett av sprang og dressurhester. Selskapet har i løpet av få år blitt en betydelig aktør på i den europeiske hestebransjen, og vinner stadig anerkjennelse gjennom priser og utmerkelser for sine hester. Blant annet ble Tailormade-føllet Tailormade Attraction nylig kåret til årets dressurbetonede hingsteføll 2012. Tailormade har i 2011 investert i flere hester, og har i dag omkring 200 føll og hester i sin stall. Selskapet hadde i fjor et negativt resultat før skatt på 10,1 millioner, mot - 6,2 millioner i 2010.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Terje Pedersen, daglig leder i Stiansen Eiendom

terje.pedersen@stiansen-eiendom.no