-Øl skal nytes, ikke misbrukes!
Den globale aktiviteten har til hensikt å fremme budskapet om at øl skal Nytes ansvarlig, og passer dermed utmerket sammen med Carlsbergs eget bærekraftsprogram «Sammen mot NULL», som innebærer en ambisiøs visjon for å få bukt med uansvarlig forbruk av øl. På den måten ønsker konsernet å vise sin støtte til Verdens helseorganisasjons mål om å redusere alkoholrelaterte skader.
Totalt håper Carlsberg at budskapet fra denne markeringen når frem til 20 millioner mennesker i løpet av dagen. - Gjennom Global Beer Responsibility Day, markerer vi ølets positive bidrag til samfunnet og vår kontinuerlige innsats for å fremme et ansvarlig forbruk. GBRD er et godt eksempel på hvordan vi arbeider med vår visjon om et samfunn uten uansvarlig forbruk - som en del av vår nye bærekraftstrategi. Jeg er spesielt glad for at så mange av våre samarbeidspartnere og interessenter tar del i dette arbeidet, og at vi sammen kan jobbe for å finne gode løsninger på en samfunnsmessig utfordring, sier konserndirektør i Carlsberg, Cees t 'Hart.
Ringnes har i flere år uoppfordret merket sine alkoholholdige produkter med en Nytes Ansvarlig-logo. - Øl skaper glede. Øl forener mennesker. Øl smaker godt. Dette handler derfor ikke om at vi mener nordmenn skal slutte å nyte godt øl, men vi ønsker at produktene våre skal konsumeres i ansvarlige mengder og innenfor trygge rammer. Gjennom Nytes ansvarlig viser vi omverden at vi bryr oss. Vi tar avstand fra fyll og misbruk av alkohol, vi ønsker ikke fulle ungdommer ravende rundt i gatene, vi tar avstand fra promillekjøring, vi mener salg av alkohol til mindreårige er uakseptabelt og vi anbefaler at gravide bør holde seg borte fra alkohol. Vi har også en rekke konkrete planer for hvordan vi skal klare å løfte salget av alkoholfritt øl til nye høyder, slik at det blir et naturlig og tilgjengelig alternativ til alkoholholdig øl i en rekke anledninger. Øl skal rett og slett nytes, ikke misbrukes, sier Ringnes’ administrerende direktør, Anders Røed.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noBilder
Lenker
Om Ringnes
Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 1100 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er verdens tredje største bryggerikonsern. Ringnes leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og har en rekke sterke merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom