Oculos

Oculos er et ledende byrå innen digital markedsføring i Norden. Vi er en «Marketing Service Provider», som betyr at vi er en totalleverandør og gir våre kunder de beste forutsetningene for å kommunisere digitalt i sitt marked. Vi utvikler produkter og konsepter i alle digitale kanaler, og tilbyr alt fra enkle standardiserte løsninger til sammensatte kampanjer for store selskaper og kjente merkevarer.

Oculos posisjonerer seg ytterligere innen innsikt, performance og social media16.8.2017 14:48 | Pressemelding

Vi i Oculos opplever at byråbransjen har stadig økende krav til analyse og innsikt, og teknologiutviklingen går fort. Det er behov for et bredere tilbud der kundedata og CRM kobles enda tettere med innsikt, performance og social media. Vi opplever ikke bare en økt etterspørsel innenfor disse områdene fra nye og eksisterende kunder, men også til bistand med praktisk markedsarbeid. Vi posisjonerer oss nå for å levere til flere større kunder på disse områdene fremover sier Tom Orvei administrerende direktør i Oculos.

Oculos søker Client Service Director4.12.2015 10:10 | Pressemelding

Vi opplever sterk vekst og stor pågang etter våre tjenester, og derfor trenger vi deg som kan bidra til å styrke oss enda mer. Vi søker en utadvendt og positiv person med høy arbeidskapasitet. Er du en initiativrik person med et brennende engasjement for kundene som gjør deg til en tillitsfull rådgiver? Da bør du se hit! Vi ser etter deg som har relevant erfaring og kan vise til gode resultater fra en tilsvarende jobb i et byrå/miljø/selskap som Oculos.

Slik lykkes du med din epostmarkedsføring5.11.2015 15:04 | Aktuelt

Første punkt er de tre viktigste faktorene: Vær relevant – Kommuniser få ting – Test! Øk din konvertering med relevans. Sørg for at du samler all data, og bruker den til å dynamisk segmentere innhold for å skape et målrettet og personlig nyhetsbrev. Sannsynligvis vil du øke din klikkrate med over 15 % og konvertering med over 10 % gjennom dette tiltaket. Ikke prøv å press inn alle dine markedsaktiviteter i ett nyhetsbrev. Det er ikke effektivt på tv, ikke på Facebook, ikke på egen nettside, ikke i DMer – og heller ikke i et nyhetsbrev. Hold deg til få budskap, som er rettet mot riktig målgruppe. Send en velkommen-epost til nye mottakere. Åpningsrate på disse ligger på over 50 %, hele 85 % mer effektivt enn vanlig nyhetsbrev. Sørg for at mottakers første møte med ditt nyhetsbrev er et nydelig satt opp brev med relevant innhold og aller helst en bonus, for eksempel rabatt på neste kjøp, et gratis produkt, gratis frakt eller lignende. I tillegg viser 1 av 3 et mer langsiktig engasjement t

Lansering av Ekte Lekeglede19.11.2014 10:51 | Aktuelt

Det er stor konkurranse i den norske leketøysbransjen, hvor konsumenten har problemer med å skille de ulike kjedene og de fysiske butikkene fra hverandre, sier Charlotte Lindberg Jørgensen, Marketing/Purchase Coordinator hos Lekehuset Partner AS. Lekehuset Partner AS mener et omfattende lojalitetskonsept med belønning til lojale kunder, sammen med digital og personifisert kommunikasjon med sine medlemmer, er veien å gå for å styrke sin posisjon i markedet.

  • 1
  • 2
  • Siste
  • >>

Oculos er et ledende byrå innen digital markedsføring i Norden. Vi er en «Marketing Service Provider», som betyr at vi er en totalleverandør og gir våre kunder de beste forutsetningene for å kommunisere digitalt i sitt marked. Vi utvikler produkter og konsepter i alle digitale kanaler, og tilbyr alt fra enkle standardiserte løsninger til sammensatte kampanjer for store selskaper og kjente merkevarer.