Burson-Marsteller

Burson-Marsteller er et rådgivningsmiljø innenfor kommunikasjon og samfunnskontakt. Vi bistår våre oppdragsgivere med å kommunisere effektivt med sine målgrupper – enten målgruppene er kunder, investorer, ansatte, myndigheter eller opinionen.

ELIN ØRJASÆTER TIL BURSON-MARSTELLER21.2.2012 08:55 | Pressemelding

En av Norges mest kjente kommentatorer, Elin Ørjasæter, begynner i Burson-Marsteller som kommunikasjonsrådgiver. - Ørjasæter er ikke bare en skarp og uredd kommentator, hun er også en erfaren bedriftsrådgiver, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller Sigurd Grytten. Ørjasæter har bakgrunn som fagforeningsforhandler, informasjonssjef, personaldirektør og hodejeger. Som hodejeger drev hun sitt eget selskap, Ørjasæter AS, som ble solgt til Visindi i 2004. De siste fire årene har Ørjasæter vært kommentator i E24, Norges største økonomiavis på nett. - Jeg gleder meg til å jobbe med kunder igjen, sier Ørjasæter. - De to siste månedene har jeg hatt permisjon i E24 for å revidere "Lederboka", min bok fra 2008 om arbeidsrett og kommunikasjon. Da kjente jeg savnet etter lederrådgiveren Elin. - Det er særlig givende å jobbe med bedrifter i endringsprosesser, fortsetter Ørjasæter, - og det blir nok mye av i næringslivet fremover. Jeg valgte Burson-Marsteller fordi de er så

Opera-sjef til Burson-Marsteller23.5.2011 14:00 | Pressemelding

Informasjonssjef i Opera Software, Tor Odland, blir seniorrådgiver i Burson-Marsteller. Odland tar med seg seks års erfaring fra teknologiflaggskipet Opera Software til kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller. Som informasjonssjef ledet Odland et globalt PR-team på 17 medarbeidere, og bidro til å gjøre det norske teknologiselskapet til verdens største leverandør av nettlesere til mobiltelefoner. Den 1. juni tiltrer han som seniorrådgiver i Burson-Marstellers corporate-avdeling.   -Det er ikke mange nordmenn som har ledet globale kommunikasjonsteam innenfor teknologi og IT. I tillegg har Tor et bredt kommunikasjonsfaglig register som dekker merkevarebygging, digital kommunikasjon, mediehåndtering og finansiell kommunikasjon, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller, Sigurd Grytten. I løpet av Odlands tid som informasjonssjef i Opera Software, ble selskapets PR-arbeid premiert med både European Excellence Award og den norske Gullkorn-prisen. Odland ledet også

Statoil skårer høyt på Corporate Purpose i europeisk kommunikasjonsstudie22.10.2010 09:00 | Pressemelding

Oslo, 22. oktober 2010. Et sterkt og godt kommunisert formål (corporate purpose) kan påvirke bedriftens lønnsomhet. Det viser en studie av europeiske selskaper, gjennomført av den anerkjente handelshøyskolen IMD i Sveits og kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller. Et av selskapene som lykkes best med dette, er norske Statoil. Studien, som har sett på hvordan bedriften kommuniserer formålet med virksomheten, bygger på en kvantitativ analyse av 213 europeiske selskaper fra 10 forskjellige bransjer. IMD og Burson-Marsteller har undersøkt hvordan selskapene forankrer formålet med virksomheten internt i bedriften, hvordan de kommuniserer det til omverdenen, og hvordan dette slår ut på bedriftens anseelse og lønnsomhet. Resultatene fra studien viser at et robust, sterkt formulert og strategisk velforankret formål som kommuniseres tydelig, påvirker lønnsomheten med opp til 17 prosent og bygger tillit hos bedriftens målgrupper. Blant de nordiske selskapene som er tatt med i undersøkelsen, h

CARL I. HAGEN AVSLUTTER ENGASJEMENTET I BURSON-MARSTELLER6.9.2010 17:10 | Pressemelding

Oslo, 6. september 2010: I forbindelse med at Carl I. Hagen har bestemt seg for å stille som ordførerkandidat i Oslo, har Hagen og Burson-Marsteller sammen besluttet å avslutte samarbeidet, slik at Hagen kan konsentrere seg om sine nye oppgaver. Carl I. Hagen startet som kommunikasjonsrådgiver i Burson-Marsteller i oktober 2009, etter 28 år på Stortinget. I året som har gått, har han arbeidet med strategisk rådgivning for noen av Burson-Marstellers kunder, i tillegg til foredragsvirksomhet.   – Når Carl Ivar nå har bestemt seg for å stille som ordførerkandidat i Oslo, har vi sammen kommet til at det er riktig at hans engasjement hos oss avsluttes. Dermed står han fritt til å konsentrere seg fullt og helt om nye oppgaver. Samtidig er både han og vi opptatt av ryddighet og tydelighet ved et mulig rollebytte, sier administrerende direktør Sigurd Grytten i Burson-Marsteller. Burson-Marsteller utvikler strategier, gir råd og bistår operativt på områder som omdømmeutvikling, merkevarebyg

Burson-Marsteller er et rådgivningsmiljø innenfor kommunikasjon og samfunnskontakt. Vi bistår våre oppdragsgivere med å kommunisere effektivt med sine målgrupper – enten målgruppene er kunder, investorer, ansatte, myndigheter eller opinionen.