Zelia Johansen Moss (26) fra Kristiansand kan bli konsernsjef i sommer

Adecco jakter igjen på Norges største ledertalent som får sommerjobb som konsernsjef. I august får en student teste ut hvordan det er å være øverste leder for over 6000 ansatte, med en lønn på 100.000. Zelia som studerer ved Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA), er en av 10 finalister som har kommet gjennom et ekstremt trangt nåløye: Over 5000 søkte på sommerjobben.

Finalistene er store ledertalenter

– Kandidatene har vært gjennom en rekrutteringsprosess som er mye grundigere enn mange rekrutteringer til toppledelse, sier Torben Sneve, konsernsjef i Adecco. – Finalistene er store ledertalenter og scorer svært godt på alle tester vi har hatt i prosessen. Det blir utfordrende for juryen å velge en vinner.

Zelia kommer fra Kristiansand og studerer innovasjon og kunnskapsutvikling ved Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA). – Zelia er et stort ledertalent med en tydelig visjon om ledelse og hva en lederrolle innebærer, sier Sneve. – Hun fremstår som tydelig, trygg og reflektert.

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

• 10 807 tok ledertesten på konsernsjefen.no.
• 5000 deltok i søknadsprosessen
• Basert på en helhetsvurdering fikk 500 en integritetstest.
• De 250 beste gikk videre til en logisk resonneringstest.
• De 150 beste fikk tilsendt videointervju.
• Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.
• 10 finalister er nå videre til assessmentsenter i Oslo 15. mars.

Den beste av de 10 beste velges ut 15. mars

Finalistene skal nå delta på et assessmentsenter der de evalueres av en jury. Vinneren annonseres i løpet av dagen. I juryen sitter Torben Sneve, konsernsjef i Adecco, Elin Nørve, Founder/CEO i Future Leaders Global, Anne Lise Waal, CEO/CTO i Attensi, Leif Feiring, direktør for Badenoch & Clark og Elham Binai, HR-direktør i Adecco.

Vil du følge finalistene på assessmentsenteret? Følg Adecco Norge på Facebook, vi kjører livestreaming.

Finalister i Konsernsjefen 2018

Navn Alder Kommer fra Studiested Studieretning Telefon
August Nemeth Winther 24 Tromsø Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Bygg og miljøteknikk 904 01 653
Bergljot Byre-Strøksnes 26 Stavanger BI Oslo Ledelse 405 55 804
Johanne Hagelin 22 Sogndal Høgskulen på Vestlandet, avd Bergen Økonomi og administrasjon 984 64 545
Kristian Bekkevold Lillebo 23 Sørumsand BI Oslo Ledelse og organisasjonspsykologi 974 76 498
Linnea Tveraaen 22 Trøgstad BI Trondheim Økonomi og administrasjon 481 72 148
Martin David Hamre Mathisen 24 Tromsø Universitetet i Tromsø (UiT) Økonomi og administrasjon 984 48 413
Nina Hoddø Bakås 23 Lillehammer Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Entreprenørskolen 975 97 891
Olav Drangsland 24 Skien Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) Entreprenørskap og Innovasjon  984 66 201
Stian Jakobsen Reitan 25 Trondheim Universitetet i Tromsø (UiT) Rettsvitenskap 478 23 873
Zelia Johansen Moss 26 Kristiansand Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA) Innovasjon og kunnskapsutvikling 414 43 863

Konsernsjef i Adecco, Torben Sneve, er imponert over nivået på årets finalekandidater.

Rosenkrantz' gate 16

Adecco er et av Norges ledende innen HR og bemanning. Adecco er landsdekkende, og har over 60 års erfaring i Norge. Adecco har over 400 ansatte, og 5000 medarbeidere i jobb hver dag. I Norge består Adecco-konsernet av fem merkevarer: Adecco, Modis, Badenoch & Clark, Ingeniør Compagniet og Naviga. Vi leverer til kunder i alle bransjer, i offentlig og privat sektor.

3 grep som styrker ditt lederskap10.4.2018 16:21Pressemelding