Ylvis slipper låt med Bjørn Kjos

I går, tirsdag 1. mars, premierte Ylvisbrødrene ”Engine for Gabriel” under ”I Kveld Med YLVIS LIVE” på TVNorge.

”Engine for Gabriel” er den tredje låten Ylvis slipper i løpet av den femte sesongen av ”I Kveld Med YLVIS LIVE”. Denne låten er inspirert av afrikanske rytmer og handler om å fly. Gjesteartist på låten er ingen annen enn Administrerende Direktør i flyselskapet Norwegian, Bjørn Kjos.

Hør ”Engine for Gabriel” HER

Hvorfor ”Engine for Gabriel”?:
Gabriel er en Kenyansk mann som har én stor drøm i livet: å fly sitt eget fly.

Gabriel har bygd 14 fly, men ingen av de har overlevd i luften. For å få sitt neste prosjekt på vingene, trenger han en større motor. Ylvis fant Gabriel på YouTube og bestemte seg for å hjelpe han med å oppnå drømmen sin. Duoen fikk Administrerende Direktør i flyselskapet Norwegian, Bjørn Kjos, med på laget, og har nå lagd ”Engine for Gabriel” for å samle inn penger til en flymotor til Gabriel.

Ylvis annonserte prosjektet i et tidligere program og oppfordret seerne til å filme seg selv med #engineforgabriel på for å vinne en plass i musikkvideoen til låten.

Komikerbrødrene Bård og Vegard Ylvisåker fikk sin internasjonale braksuksess i 2013 med Stargate-produserte "The Fox”, og de fulgte opp med albumet “Ylvis Volume 1” høsten 2014. I år har de sluppet ”a capella” som har fått viral oppmerksomhet i tillegg til countryinspirerte ”Old Friends”.

I forrige sesong flyttet ”I Kveld Med YLVIS LIVE” ut av studio og inn i Folketeateret i Oslo. Samtlige ti forestillinger ble utsolgt, og i år som i fjor er det fulle hus på hver sending.

Programmet sendes på TVNorge tirsdager fra kl. 21.30-22.30. Showet sendes i reprise onsdager fra kl 22.30-23.30.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven