Ylva slipper akustisk versjon av "Get With Me"

Med «Get With Me» har 17 år gamle Ylva laget soundtracket til ung sommer.  I dag kommer en nydelig akustisk versjon av låta.

Noen talenter er både større og yngre enn andre. 17 år gamle Ylva Olaisen har allerede vært featuring artist på Sonny Alvens «Too late to love me», sluppet egne originale låter og vært å se i finalen i musikkonkurransen The Stream... samtidig som hun har fullført det første året på videregående på Vågsbygd. Innimellom har hun også rukket å å gjøre skrive-og studiosessions i Stockholm og København, og det var i den danske hovedstaden singelen «Get With Me» ble til. Sammen med Jeppe Federspiel og Michelle Drew skrev hun det hun selv betegner som «en perfekt sommerlåt». Vi snakker lettbeint, tilgjengelig og feelgood, men med godt håndtverki bunn og med en litt annen palett enn Ylva selv har gjort tidligere -Der hun imponerte med sin mørke, særegne stemme og sterke tilstedeværelse på scenen har «Get With Me» en langt lysere og lettere tone.

HØR "GET WITH ME (AKUSTISK)" HER

«Det er en annerledes type låt enn jeg hadde forestilt meg at jeg skulle lage, men det ble bare sånn. Samtidig er låta veldig meg, rett og slett fordi jeg har vært med i alle ledd av prosessen»,forteller Ylva selv.  Teksten penser innom både sommerflørting og avstandsforelskelse og ligger sånn sett an til å treffe godt i de varme månedene som kommer.

Allerede da Ylva var tre år gammel fortalte hun foreldrene at hun skulle bli stjerne og 13 år etter er hun på god vei. Jenta som er opptatt av sang og dans og med et bankende hjerte for dyr og dyrenes verferd, imponerte publikum og dommerne i The Stream. Siden har hun jobbet med forskjellige produsenter og låtskrivere, og med «Hear You Sing» og nevnte «Too late to love me» i spissen har hun allerede over 4 millioner streams på Spotify. I tillegg har hun utviklet seg, både som vokalist og låtskriver og i sommer står blant annet flere festivaler for tur. Selv har hun mest lyst til å fortsette å lage og gi ut nye låter.  «Jeg vil bare minne folk på at jeg er her og fortsette å få ut musikken min», forteller hun beskjedent.

«Get With Me» ble rask listet hos P3.

Ylva har nå rukket å bli 17. år, hun er ett år eldre, uendelig mange erfaringer rikere og er klar til å slippe en nydelig akustisk versjon av "Get with me", med Kjetil Bjelvin  på gitar.

Kunstnerisk debut fra multitalentet Lil Halima23.4.2018 17:52Pressemelding

Fredag 27. April er 19 år gamle Lil Halima er ute med sin debut-singel, «Abstract». Låten har hun skrevet og co-produsert selv, i tillegg til å male coveret. I sitt eget prosjekt er hun drivende faktor, og overlater ingenting til tilfeldighetene. Lil Halima sin lidenskap for musikk har fulgt henne hele livet. Da faren reiste fra Kenya til Bardu i 1995 hadde han med seg kenyansk musikk og amerikansk hiphop i bagen. Dette skulle legge grunnlaget for en oppvekst fylt med forskjellige musikalske inspirasjoner for Lillian Halima Anderssen. 19-åringen har talenter innen sang, låtskriving, piano, fiolin og musikkproduksjon, i tillegg til billedkunst. Til sammen har disse impulsene blitt til Lil Halima, som slapp den selvskrevne- og produserte introduksjonslåten «Interlude» uken før slipp av debutsingelen «Abstract». - Det er viktig for meg å skrive, synge, produsere og lage visuelle ting selv, for hvis ikke kan jeg ikke være sikker på at det blir slik jeg vil ha det, sier Lil Halima. «Abstrac

Nyhetsbrev fra Universal Music20.4.2018 16:15Pressemelding

Under finner du ukens nyhetsbrev med de største internasjonale slippene fra Universal Music. Ariana Grande ute med ny låt Nytt album fra J. Cole Sting & Shaggy med album Kan også nevne at 16 år gamle Billie Eilish er tilbake med den fantastiske balladen "lovely". Denne gangen har hun fått med seg Khalid. Liam Payne har slått seg sammen med den colombianske superstjernen J Balvin på den sommerlige låta "Familiar". Senere i år skal Liam Payne slippe sitt første album som soloartist, etter å ha debutert med singlene "Strip That Down" og "Bedroom Floor" i fjor. Aktuelle konserter: 23. april - Sam Smith i Telenor Arena med Lewis Capaldi som oppvarming. 23. april - Thirty Seconds To Mars i Oslo Spektrum. 24. april - Niall Horan på Sentrum Scene med Julia Michaels som oppvarming. 25. april - Imagine Dragons i Oslo Spektrum. Ha en musikkfylt helg!

Nytt album fra J. Cole20.4.2018 15:51Pressemelding

J. Cole er i dag ute med sitt femte studioalbum KOD. Albumet følger opp hans suksessalbum 4 Your Eyez Only fra 2016. Første låt ut fra albumet er "ATM" hvor videoen er regissert av Cole selv og Scott Lazer. Om albumtittelen sier han selv på Twitter: KOD. 3 meanings. Kids on Drugs, King Overdosed, Kill Our Demons. The rest of the album I leave to your interpretation. J. Cole var den første som ble signét til Jay-Zs Roc Nation label hvor han ga ut sitt debutalbum Cole World: The Sideline Story i 2011. I løpet av karrieren har han fått med seg fem Grammy Award nominasjoner i kategorier som Best New Artist og Best Rap Album. I fjor spilte han for et utsolgt Oslo Spektrum.

Ariana Grande med ny låt20.4.2018 15:04Pressemelding

Ariana Grande er i dag ute med sin nye singel “No Tears Left To Cry”. Dette er første slipp siden Dangerous Woman fra 2016. Låten er produsert av Max Martin og ILYA og skrevet av Ariana selv med hjelp fra Max Martin, ILYA og Savan Kotecha. “No Tears Left To Cry” er første smakebit fra hennes nye album. Samtidig med låten kom også videoen regissert av Dave Meyers som tidligere har gjort videoer for Katy Perry, Maroon 5 og Kendrick & SZA - for å nevne noen. Siden albumdebuten Yours Truly i 2013, har Ariana Grande vokst frem som en av verdens aller største artister. Etterfølgeren My Everything (2014) inneholdt monsterhits som "Problem" og "Break Free" og hele fire låter nådde topp 10 på Billboard-listen. I 2016 slapp hun tredjealbumet Dangerous Woman, som i likhet med forgjengeren gikk til topps i Norge, USA og en rekke andre land.

Sting & Shaggy ute med album20.4.2018 14:44Pressemelding

Sting & Shaggy er i dag ute med albumet 44/876. Albumet 44/876 (44 er landskoden for UK, 876 for Jamaica) er spilt inn i New York og på Jamaica. Noen av dem som bidrar er legendariske Robbie Shakespeare fra Sly and Robbie, dancehall sensasjonen Aidonia, Morgan Heritage, Branford Marsalis, Agent Sasco og Stings mangeårige gitarist Dominic Miller. Albumet er produsert av Sting International (“Oh, Carolina,” “Boombastic” og “It Wasn’t Me,”) og Martin Kierszenbaum (Sting, Madonna og Lady Gaga). I sommer legger de ut på turné sammen og kan oppleves live 4. juli i Kristiansund og 5. juli på Kongsberg Jazzfestival.

Temmpo ute med akustisk versjon av «Pipe Dream»20.4.2018 12:31Pressemelding

Med en rekke hits for andre artister i bagasjen, gikk Temmpo løs på sin egen solokarriere i 2016. Hans fjerde solosingel, «Pipe Dream», er spilt nærmere 100 000 ganger, og nå følger han opp med en akustisk versjon av låten. Temmpo har et musikktalent utenom det vanlige og kan påberope seg titlene låtskriver, produsent, multi-instrumentalist og vokalist. «Pipe Dream» omhandler spørsmålet vi alle kjenner oss igjen – hvor passer jeg inn i verden? Og er jeg på riktig vei? Poplåten har ærlig tekst kombinert med fengende melodier, som er Temmpo sitt kjennetegn. Det hele bringer optimisme inn i det store spørsmålet om vår tilstedeværelse på denne jorden. HØR TEMMPO "PIPE DREAM (ACOUSTIC)" HER Temmpo Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for prosjekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky