Ylva slipper akustisk versjon av "Get With Me"

Med «Get With Me» har 17 år gamle Ylva laget soundtracket til ung sommer.  I dag kommer en nydelig akustisk versjon av låta.

Noen talenter er både større og yngre enn andre. 17 år gamle Ylva Olaisen har allerede vært featuring artist på Sonny Alvens «Too late to love me», sluppet egne originale låter og vært å se i finalen i musikkonkurransen The Stream... samtidig som hun har fullført det første året på videregående på Vågsbygd. Innimellom har hun også rukket å å gjøre skrive-og studiosessions i Stockholm og København, og det var i den danske hovedstaden singelen «Get With Me» ble til. Sammen med Jeppe Federspiel og Michelle Drew skrev hun det hun selv betegner som «en perfekt sommerlåt». Vi snakker lettbeint, tilgjengelig og feelgood, men med godt håndtverki bunn og med en litt annen palett enn Ylva selv har gjort tidligere -Der hun imponerte med sin mørke, særegne stemme og sterke tilstedeværelse på scenen har «Get With Me» en langt lysere og lettere tone.

HØR "GET WITH ME (AKUSTISK)" HER

«Det er en annerledes type låt enn jeg hadde forestilt meg at jeg skulle lage, men det ble bare sånn. Samtidig er låta veldig meg, rett og slett fordi jeg har vært med i alle ledd av prosessen»,forteller Ylva selv.  Teksten penser innom både sommerflørting og avstandsforelskelse og ligger sånn sett an til å treffe godt i de varme månedene som kommer.

Allerede da Ylva var tre år gammel fortalte hun foreldrene at hun skulle bli stjerne og 13 år etter er hun på god vei. Jenta som er opptatt av sang og dans og med et bankende hjerte for dyr og dyrenes verferd, imponerte publikum og dommerne i The Stream. Siden har hun jobbet med forskjellige produsenter og låtskrivere, og med «Hear You Sing» og nevnte «Too late to love me» i spissen har hun allerede over 4 millioner streams på Spotify. I tillegg har hun utviklet seg, både som vokalist og låtskriver og i sommer står blant annet flere festivaler for tur. Selv har hun mest lyst til å fortsette å lage og gi ut nye låter.  «Jeg vil bare minne folk på at jeg er her og fortsette å få ut musikken min», forteller hun beskjedent.

«Get With Me» ble rask listet hos P3.

Ylva har nå rukket å bli 17. år, hun er ett år eldre, uendelig mange erfaringer rikere og er klar til å slippe en nydelig akustisk versjon av "Get with me", med Kjetil Bjelvin  på gitar.

Migos er snart klare med «Culture ll»22.1.2018 19:01Pressemelding

Raptrioen fra Atlanta slapp nettopp låta «Supastar», som er den nyeste smakebiten fra «Culture ll» som slippes denne helga. Migos har allerede sluppet låtene «Motorsport», der Nicki Minaj og Cardi B er med, og Pharrell Williams-produserte «Stir Fry». Førstnevnte er for øyeblikket på 10. plass på Billboard-lista og har over 100 millioner streams på Spotify. Migos har de siste årene etablert seg som verdens kanskje største rapgruppe. «Culture» fra i fjor ble et av fjorårets mest suksessfulle album i USA og toppet albumlista. Førstesingelen «Bad and Boujee» gjorde også stor suksess og toppet Billboard-lista i flere uker. Nylig ble de nominert til to Grammy-priser i kategoriene Best Rap Album (for «Culture») og Best Rap Performance (for «Bad and Boujee»).

Sophie Elise slipper musikkvideo til "In My Head"22.1.2018 16:19Pressemelding

Etter fjorårets debut som låtskriver og låtsamarbeidet med svenske Joakim Lundell, slapp Sophie Elise første uka i januar sin nyeste singel, «In My Head». «In My Head» er resultatet av en skrivesession med fokus på det enkle. Låten er skrevet med det samme teamet som hun skrev «All Your Friends» med i 2017. Låten gikk rett til #3 på Spotify i Norge i august. «In My Head» nærmer seg allerede 1 million avspillinger på Spotify og har blitt listet hos NRK MP3. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "IN MY HEAD" HER Musikkvideoen har nesten blitt sett 16 000 ganger, siden release i går. «In My Head» er skrevet av Sophie Elise Isachsen, Elias Näslin og Nicklas Lif. Näslin, som representerer produksjons- og topline-teamene «The Family» og «The Priest and The Beast», har produsert låten. Teamene har jobbet med artister som IggyAzalea, J-Lo, 5th Harmony og Enrique Iglesias. Näslin har også jobbet med Soleima og Marcus & Martinus, for å nevne noen.

Mabel ute med ny singel19.1.2018 13:48Pressemelding

Mabel er i dag ute med den nye singelen «Fine Line». På låten har hun teamet opp med Not3s. Om den nye låten sier hun selv: “is a playful track that I wrote about that fun phase at the beginning of a relationship when you're trying to figure each other out. It's about getting lost in something without losing yourself completely and how that's exciting but also dangerous”. 2018 har startet bra for Mabel. Hun er en av tre nominerte til den prestisjetunge 2018 BRITs Critics’ Choice award sammen med Stefflon Don og Jorja Smith og jobber for tiden med debutalbumet. I mars legger hun ut på veien og varmer opp for Harry Styles. 21. mars kan hun oppleves live i Oslo Spektrum. Mabel begynte å spille piano da hun bare var fem år gammel. Med mamma Neneh Cherry og pappa Cameron McVey (Massive Attack) fikk hun oppleve turnelivet i en tidlig alder og bestemte seg for at musiker, det ville hun ikke bli. Men så ble interessen for musikken vekket og hun begynte å studere produksjon og musikkteori på un

Årets kaldeste låt fra Ezzari & Kald Flamme - "Isbjørn"19.1.2018 11:16Pressemelding

Etter å ha rundet av et solid 2017, på både musikk og TV fronten, er unggutten Ezzari i dag tilbake med årets første og kaldeste låt, "Isbjørn", med kompisen Kald Flamme. "Jeg hørte først om Kald Flamme da han droppa «Bala med» via YouTube-kanalen YLTV, som var en låt jeg likte ekstremt godt, og som jeg med en gang hørte var inspirert av franske artister jeg selv blir inspirert av. Jeg sendte han en Insta-DM og ga han creds. Vi holdt kontakt og avtalte å møtes og jobbe sammen i Neon Gorilla Studios (Anders Nilsen & André Jensen) i Oslo. I løpet av to dager hadde vi denne bangeren klar, og vi er super fornøyd med resultatet." - Ezzari HØR "EZZARI & KALD FLAMME - ISBJØRN" HER "Låta er fresh og melodisk, samtidig som det er en hard trap-låt. Det er en vibe jeg mener ingen i Norge i det hele tatt har nærmet seg, det er noe nytt i landet og jeg håper folk liker det! Jeg vil si de største inspirasjonene for låta er franske Djadja & Dinaz og danske Molo. Låta handler om at vi er «kalde som en

Def Leppard på streamingtjenester19.1.2018 08:00Pressemelding

I dag slapp Def Leppard hele sin katalog på streamingtjenester. Det legendariske rockebandet har gjennom årene hatt hitter som “Animal”, “Let’s Get Rocked” og "Pour Some Sugar On Me", for å nevne noen. Fra deres begynnelse med The Def Leppard E.P (1978) og frem til i dag har bandet solgt over 100 millioner album verden over, bare i USA solgte Pyromania and Hysteria 10 millioner. Her hjemme gikk de i 1987 #1 på VG-Lista med albumet Hysteria. Om slippet på streamingtjenestene sier vokalist Joe Elliott: “It is with a mixture of relief & euphoria that we now see our entire catalogue finally getting a digital release. Having embraced every other format with open arms, especially & more recently the re-emergence of vinyl, we’re now going to be available to everyone everywhere and honestly, it’s as exciting as the original releases were”. I desember vil bandet holde elleve konserter hvor de vil fremføre hele Hysteria samt andre hitter fra deres karriere. 1. desember Dublin, 3 Arena 2. desembe

Cashmere Cat med nytt stjernesamarbeid16.1.2018 18:08Pressemelding

Kl. 18 slapp Cashmere Cat, Major Lazer og Tory Lanez låta «Miss You». Det er første gang disse tre artistene slipper et spor sammen, men Cashmere Cat og Tory Lanez samarbeidet på låtene «Trust Nobody» og «Throw Myself A Party» i fjor. «Miss You» er co-skrevet av Ed Sheeran som tidligere har vært med å skrive Major Lazers monsterhit «Cold Water». I fjor slapp den norske produsenten sitt kritikerroste debutalbum «9», der han blant andre samarbeidet med The Weeknd, Selena Gomez , Ariana Grande, MØ og Tory Lanez. Han ble nylig nominert til tre Spellemann-priser i kategoriene årets album, årets produsent og årets popsolist. Han er for øyeblikket på turné med MØ i Nord-Amerika.