Ylva Olaisen slipper singel og gjør duett med Vinni

Med bare én uke igjen til den store finalen, er nervene i høyspenn hos 16 år gamle Ylva Olaisen. Hun har imponert hele Norge med sin enorme stemme og voksne innlevelse, og i dag er hun klar for å gi alt i semifinalen av TV2-programmet The Stream.

Høsten har vært spesiell for 16-åringen fra Vågsbygd i Kristiansand. Fra å være i trygge omgivelser med familien og alle dyrene sine, har hun blitt kastet ut i det urbane bylivet i Oslo og spotlighten fra TV-konkurransen The Stream. I kveldens semifinale skal hun fremføre “Dear No One” som hun slapp på Spotify i dag, samt en duett med selveste Vinni.

- Jeg tror det kommer til å bli skikkelig kult! Jeg gleder meg til å opptre sammen med en så dyktig artist som Vinni, sier Ylva Olaisen.

Hør “Dear No One” HER.

- “Dear No One” er en viktig låt for meg, det er den første sangen jeg har følt at jeg gjorde til min egen versjon. I tillegg så har den en betydning som jeg kjenner meg igjen i, forteller Ylva Olaisen.

Helt siden hun gjorde låten i en av de innledende rundene til The Stream, har mange spurt om hun kan gi den ut på Spotify.

- Da vi skulle velge låt for denne uken, tenkte jeg “vet du hva, vi kjører på med “Dear No One”, rett og slett”, smiler hun.

Stortalentet har bevist flere ganger at hun har en stemme av internasjonalt kaliber. Samtidig stråler fremføringene hennes av attitude og en selvsikkerhet som de fleste vil misunne henne. “Dear No One” var den første låten som gjorde at Ylva klarte å leve ut denne selvsikkerheten på scenen.

- Jeg hørte denne låta for første gang på YouTube. Jeg bare hørte på masse forskjellige ting, helt til jeg fant denne. Jeg falt skikkelig for den, og grunnen til at jeg valgte å synge den i de innledende rundene var fordi jeg følte at jeg klarte å gjøre den til min egen. Denne låten klarte jeg å formidle både med tekst og kroppsspråk, forteller hun.

Ylva Olaisen er klar for å gi alt i kveld, og håper det holder helt til finalen som går av stabelen 10. desember.

- Semifinale ja. Det er litt sprøtt syns jeg! The Stream er virkelig noe av det beste som har hendt meg. Det har gitt meg så mange muligheter, og jeg har opplevd så utrolig mye. Det å komme til finalen vil virkelig bare være flagget på kransekaka. Det betyr så utrolig mye for meg at det er vanskelig å sette ord på, avslutter hun.

Frank Turner slipper «Songbook»17.10.2017 15:16Pressemelding

Frank Turner slipper snart samlingen «Songbook» med låter fra hele karrieren, samt nye og nedstrippede versjoner av noen av hans største hits. «Songbook» kommer også til å inneholde den splitter nye låta «There She Is», som nå er tilgjengelig på alle plattformer. «Songbook» slippes digitalt, som dobbel CD, i en trippel vinylutgave og vinyl deluxeboks. Sistnevnte inneholder også konsertfilmen «Get Better» fra Turners konsert på Rock City i Nottingham i 2016 og en eksklusiv fotobok med bilder fra Turners karriere. «Songbook» slippes som CD og digitalt 24. november, og på vinyl 15. desember. Full trackliste: CD1: 1. Four Simple Words 2.I Still Believe 3. The Next Storm 4. Recovery 5. The Road 6. Long Live The Queen 7.Glorious You 8. Plain Sailing Weather 9. I Knew Prufrock Before He Got Famous 10. Wessex Boy 11. The Opening Act Of Spring 12. Polaroid Picture 13. Mittens 14. If Ever I Stray 15. The Way I Tend To Be 16. The Ballad Of Me And My Friends 17. Photosynthesis 18. Get Better 19. T

Tredje låt fra Gatekunst 6 - "I'm Done" med Kaveh og Abelone13.10.2017 11:28Pressemelding

I dag kommer tredje låt fra Gatekunst 6, "I'm Done". På denne låten har Gatekunst samlet veteranen Kaveh, talentfulle Abelone og hit-produsenten Jesper Borgen. Kaveh er som Gatekunst-veteran å regne, da prosjektet var et viktig ledd i starten av hans karriere. Han synes det var viktig å gi tilbake i form av deltagelse på årets album. Både han og hit-produsenten Jesper Borgen (Alan Walker, Marcus & Martinus & Morgan Sulele) falt for søknaden til Abelone, og var raske med invitere henne i studio. Resultatet ble låten "I'm Done", som er en tøff r&b-låt hvor de to artistene utfyller hverandre på en meget god måte.   HØR "I'M DONE" HER     "Eg syns låten blei heftig, glede meg til folk får høre det. Vi startet fra scratch sammen med Jesper Borgen og Kaveh, de va proffe fra the first moment. For meg va det inspirerende å jobbe med så dedikerte folk som de og eg føle at alle gjorde en utrolig bra jobb. Resultatet ble låta "I'm Done" som er en typ break up song. Eg digge den og håpe folk digg

Hkeem slipper sommerens publikumsfavoritt - En som meg13.10.2017 11:28Pressemelding

Etter en hektisk sommer på turné og utallige konserter, slipper Hkeem, "En som meg", som har vært den ultimate publikumsfavoritten. 20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 29 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. I sommer viste han også en følsom side av seg, med singelen, "Uretfferdig", hvor han hadde med seg Unge Ferrari. I dag slipper han "En som meg", en up-tempo smash med sommerlige og varme vibber, som desidert har vært favoritten blandt publikum på alle konserter han har spilt på.     HØR "EN SOM MEG" HER   "En som meg" handler om en jente man ikke kan få, men på en humoristisk måte. Jeg håper folk får en feel good vibe, selvom det ikke går veien jeg ønsker I låta. Denne låta kom ganske spontant mens jeg var i X-ray sitt studio i Oslo. Kompisen min, Snacks, hadde allerede lagd en skiss

Tom Chaplin slipper julealbum13.10.2017 11:16Pressemelding

Den tidligere Keane-vokalisten følger opp suksessen fra solodebuten med albumet «Twelve Tales of Christmas». Albumet slippes 17. november. I dag slapp han låta «Under A Million Lights», som er første singel fra albumet.  Albumet er produsert av David Kosten og ble spilt inn på legendariske Abbey Road, Muttley Ranch og Snap Studios. Albumet inneholder 8 originallåter som er co-skrevet av Chaplin og covere av juleklassikeren «Walking In The Air», Joni Mitchells «River», «2000 Miles» og «Stay Another Day» av East 17.  På albumet prøver Chaplin å skildre både det flotte, og det mindre flotte ved julen. “The four covers I chose are personal favourites and all very distinct from one another. I found Christmas a great source of inspiration for writing my own songs. There’s a bittersweet quality to this time of year that made me want to explore the themes of love, lost love and remembering those we have lost.”, sier han. Tom Chaplin er mest kjent som vokalisten i suksessbandet Keane, som har t

Tøffere og mer urbant fra Kajander13.10.2017 10:37Pressemelding

På den nye singelen ”Naken” viser Kajander oss en tøffere og mer urban side av seg selv. Det er bare å finne frem danseskoene, for dette er en låt som kommer til å ta av dansegulv over hele landet.   HØR "NAKEN" HER. ”Jeg hadde lyst til å teste noe helt nytt denne gang, og er superstolt over resultatet! Det er veldig spennende å utforske en annen sjanger enn den jeg har beveget meg innenfor til nå”, sier Kajander. ”Naken” er co-skrevet med og produsert av Erik Smaaland, som også står bak en av årets største hits, nemlig Hkeems ”Fy Faen”. Bendik Kajanders aller første singel ble plukket opp av NRK P3 i 2016 og siden den gang har det gått slag i slag for den unge mannen fra Ørsnes i Lofoten. Med bare fire låter ute på Spotify, har Kajander bygget seg en fanskare, blitt listet på P3, P1 og spilt på Øyafestivalen, VG-listeshow, by:Larm, Pstereo og Rakettnatt, for å nevne noen.

Shania Twain klar for Oslo Spektrum9.10.2017 10:30Pressemelding

I dag annonserte superstjernen at hun legger til ni konserter på sin Europa-turné neste år. Et av stedene som får besøk av den flere ganger platina og prisvinnende artisten er Oslo Spektrum 16. oktober 2018. Billetter i salg fredag 13. oktober kl. 10.00. Forsalg via livenation.no fraonsdag 11. oktober kl. 10.00. Tre tiår inn i sin karriere, og aktuell med det nye albumet «NOW»,er Shania Twain i toppform. Albumet som inneholder singelen «Swingin’ With My Eyes Closed» og godlåta «Life’s About to Get Good», markerer første gang Shania har tatt på seg rollen som hovedlåtskriver og medprodusent. I kjølvannet av opptredenene på «Strictly Come Dancing» og «The One Show», i tillegg til Radio 2 Breakfast Show med Chris Evans, føler Shania at «it’s time to get back out there and give the music a chance to live a life!». Hun legger derfor ut på sin først Europa-turné siden «huge Up! Tour» i 2004. Shania Twain har vunnet fem Grammy-priser, og er den regjerende dronningen av country-pop. Med 90 mil