yA bank utvider samarbeidet med Nets

(Oslo, 11. oktober 2017) yA Bank har inngått en fornyelse og utvidelse av samarbeidet med Nets innenfor kortutstedelse av bankens debet- og kredittkort med tilhørende tjenester. Avtalen som nå er inngått omfatter alle MasterCard-kort og Visa-kort utstedt av banken.

– yA Bank ønsker å gjøre bank enklere og billigere enn hva tilfellet er i dag, og jobber ekstra hardt for å alltid tilby de beste produktene innen brukskonto, høyrentekonto og forbruksfinansiering. For at vi skal klare dette er vi avhengig av et godt samarbeid med våre sentrale leverandører, sier Rune Strande, CEO i yA Bank.

Avtalen omfatter blant annet autorisasjon og prosessering av Visa og MasterCard transaksjoner, reklamasjonshåndtering, konsulent- og implementeringstjenester, nøkkelhåndtering, PIN-tjenester, 3D secure, produksjon av kort- og chip data på vegne av banken. I tillegg leverer Nets Tokens som benyttes overfor bankens kortadministrasjon for at banken på en kostnadseffektiv måte kan tilby sikre kortjenester.

– yA Bank er en spennende og annerledes bank som er opptatt av å tilby enkle og effektive tjenester overfor kundene. Vi har over flere år hatt et godt samarbeid, og det er gledelig at banken har valgt å utvide samarbeidet med oss. Banken er en innovativ aktør som vet å stille krav til sine leverandører. Vi ser frem til å fortsette det veldig gode samarbeidet med banken, sier Staale Rasmussen, Sales Director for Financial services hos Nets i Norge.

Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf. +47 915 39 846, e-post: satjo@nets.eu

Om yA Bank:
yA Bank er en norsk bank og følgelig underlagt norske tilsynsmyndigheter. Banken startet opp høsten 2006 og har idag ca 150.000 kunder fordelt på produktkategoriene brukskonto, høyrentekonto, forbrukslån og kredittkort. yA Bank eies av svenske Resurs Bank AB.
Les mer på www.ya.no/om-ya-bank