Wonder Woman – begynnelsen.

15.6.2017 08:30 | Egmont Publishing

Den banebrytende filmen Wonder Woman, med sterke kvinner både foran og bak kamera, ser ut til å bli sommerens filmslager. Fra mesterhjernene Grant Morrison og Yanick Paquette kommer den mest provoserende opphavshistorien om Wonder Woman du noensinne har lest – en helt unik gjenfortelling som samtidig respekterer hennes rikholdige historie.

I årtusener har amasonene på Paradisøya skapt et blomstrende samfunn langt unna menneskenes fordervede tilværelse. Én øyboer er derimot ikke fornøyd med dette isolerte livet. Diana, amasonenes prinsesse, vet at det finnes mer å oppleve utenfor Paradisøyas stormbarriere, men hun hindres stadig av sin overbeskyttende mor, dronning Hippolyta. Da US Air Force-piloten Steve Trevor, den første mannen Diana noensinne har sett, styrter på Paradisøya, ser hun sitt snitt til å komme seg vekk. For å redde livet hans drar Diana til menneskenes forbudte verden med ham. Amasonene forfølger dem og bringer Diana tilbake i lenker så hun kan stilles for retten for å ha brutt deres eldste lov – å holde seg unna verdenen som krenket dem.

Hun slites mellom to verdener, og hører ikke til i noen av dem.
Tankevekkende, moderne og tidløs. Styrken og motet til Paradisøyas fremste kriger – Wonder Woman – fortelles her på nytt for en ny generasjon lesere.

Boka er å finne i butikk, bokhandler og på serie.no. Neste bok i Earth One-serien er Batman som kommer i butikk fra 10. juli.

Pris 129,90
144 sider