WNDR slipper singel og video: "Human" ute nå!

26.5.2017 14:28 | Sony Music Norway

"Dette er mitt første steg mot å bli et ikon. Med videoen har vi gått inn for å gjøre noe kunstnerisk som jeg føler ikke har blitt vinklet på denne måten i Norge enda." Nå om dagen jobber WNDR steinhardt med å få på plass nye låter for å følge opp "Medicine". Den første ut er "Human" – en ganske typisk WNDR-låt med strøken lyd, signaturtrommer og typiske WNDR-chorder strødd utover lydbildet.

Se videoen til "Human" her!

Hør "Human" her!

Som regissør Ask Sunde sier: "Det var utrolig gøy å jobbe med så flinke dansere, de gjorde jobben mye lettere for oss! Vi malte dem i lysende farge og brukte blacklight for å skape den effekten man ser i videoen, i tillegg brukte vi en drone for å få pyramiden til å sveve. Dette er første video fra Huge Visuals, det er sykt mye fett på vei!"

WNDR har kun én låt bak seg på norsk radio, ingen TV-opptredener å vise til og har knapt vært innom norske festivaler. Selvsagt er det fristende å kategorisere ham som et nytt friskt tilskudd til Norges voksende fauna av produsenter og DJ'er på vei opp og frem. Det ville dog vært en aldri så liten blemme. Bjølsen-gutten har nemlig rukket å bli en ringrev i klubb-Oslo, figurert på irske topp-ti lister og topplistene til Shazam i UK og hatt en rekke spillejobber i hele Europa, allerede. Da SXSW booket ham tidligere år var han sporenstreks å finne på en rekke «dette må du få med deg»-lister og låtene hans er allerede plassert i utenlandske reklamefilmer. Ambisjonene er store, og WNDRs ubeskjedne mål er å nå ut mye bredere, både her hjemme og i utlandet.

"Human" er ute på alle plattformer i dag.