WNDR slipper singel og video: "Human" ute nå!

"Dette er mitt første steg mot å bli et ikon. Med videoen har vi gått inn for å gjøre noe kunstnerisk som jeg føler ikke har blitt vinklet på denne måten i Norge enda." Nå om dagen jobber WNDR steinhardt med å få på plass nye låter for å følge opp "Medicine". Den første ut er "Human" – en ganske typisk WNDR-låt med strøken lyd, signaturtrommer og typiske WNDR-chorder strødd utover lydbildet.

Se videoen til "Human" her!

Hør "Human" her!

Som regissør Ask Sunde sier: "Det var utrolig gøy å jobbe med så flinke dansere, de gjorde jobben mye lettere for oss! Vi malte dem i lysende farge og brukte blacklight for å skape den effekten man ser i videoen, i tillegg brukte vi en drone for å få pyramiden til å sveve. Dette er første video fra Huge Visuals, det er sykt mye fett på vei!"

WNDR har kun én låt bak seg på norsk radio, ingen TV-opptredener å vise til og har knapt vært innom norske festivaler. Selvsagt er det fristende å kategorisere ham som et nytt friskt tilskudd til Norges voksende fauna av produsenter og DJ'er på vei opp og frem. Det ville dog vært en aldri så liten blemme. Bjølsen-gutten har nemlig rukket å bli en ringrev i klubb-Oslo, figurert på irske topp-ti lister og topplistene til Shazam i UK og hatt en rekke spillejobber i hele Europa, allerede. Da SXSW booket ham tidligere år var han sporenstreks å finne på en rekke «dette må du få med deg»-lister og låtene hans er allerede plassert i utenlandske reklamefilmer. Ambisjonene er store, og WNDRs ubeskjedne mål er å nå ut mye bredere, både her hjemme og i utlandet.

"Human" er ute på alle plattformer i dag.

THÅSTRÖM annonserer syv festivalspillinger - deriblant fire norske - sommeren 2018!7.12.2017 11:55Pressemelding

Sveriges største rockestjerne heter Thåström. Med en fortid i blant annet Ebba Grön og Imperiet har han vært høyaktuell i fire tiår, og han fortsetter kontinuerlig å utvikle sin patenterte Europablues til nye nivå. Med det kritikerroste albumet Centralmassivet i ryggen, og en høstturné som solgte nesten 100 000 billetter, annonserer han i dag syv festivalkonserter i Skandinavia til sommeren - blant dem hele fire norske.

CLMD slipper debutalbumet "Phases"!1.12.2017 06:00Pressemelding

«Phases» er det etterlengtede debutalbumet til et av de mest spennende navnene innenfor norsk electronica, CLMD. Albumet representerer på mange måter Martin Danielles personlige og musikalske utvikling gjennom de siste årene, og forteller historien om CLMDs forskjellige kreative «phaser» gjennom karrieren. Hvert spor markerer et øyeblikk eller en periode i Martins kunstneriske utvikling av CLMD, og albumet er slik sett en slags musikalsk journal av CLMDs reise på både godt og vondt.