WNDR slipper singel og video: "Human" ute nå!

"Dette er mitt første steg mot å bli et ikon. Med videoen har vi gått inn for å gjøre noe kunstnerisk som jeg føler ikke har blitt vinklet på denne måten i Norge enda." Nå om dagen jobber WNDR steinhardt med å få på plass nye låter for å følge opp "Medicine". Den første ut er "Human" – en ganske typisk WNDR-låt med strøken lyd, signaturtrommer og typiske WNDR-chorder strødd utover lydbildet.

Se videoen til "Human" her!

Hør "Human" her!

Som regissør Ask Sunde sier: "Det var utrolig gøy å jobbe med så flinke dansere, de gjorde jobben mye lettere for oss! Vi malte dem i lysende farge og brukte blacklight for å skape den effekten man ser i videoen, i tillegg brukte vi en drone for å få pyramiden til å sveve. Dette er første video fra Huge Visuals, det er sykt mye fett på vei!"

WNDR har kun én låt bak seg på norsk radio, ingen TV-opptredener å vise til og har knapt vært innom norske festivaler. Selvsagt er det fristende å kategorisere ham som et nytt friskt tilskudd til Norges voksende fauna av produsenter og DJ'er på vei opp og frem. Det ville dog vært en aldri så liten blemme. Bjølsen-gutten har nemlig rukket å bli en ringrev i klubb-Oslo, figurert på irske topp-ti lister og topplistene til Shazam i UK og hatt en rekke spillejobber i hele Europa, allerede. Da SXSW booket ham tidligere år var han sporenstreks å finne på en rekke «dette må du få med deg»-lister og låtene hans er allerede plassert i utenlandske reklamefilmer. Ambisjonene er store, og WNDRs ubeskjedne mål er å nå ut mye bredere, både her hjemme og i utlandet.

"Human" er ute på alle plattformer i dag.

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald