Widerøe-piloter velger Parat

18.6.2016 14:39 | Parat

Lørdag valgte pilotene i Widerøe å melde seg inn i Parat sammen med kolleger fra blant annet Norwegian, SAS, Bristow og Lufttransport. Leder for Widerøe pilotene, Tom Liverud, sier han er glad for beslutningen og ser frem til å møte lederne for de andre pilotforeningene allerede mandag.

Liverud sier beslutningen om å gå til Parat er et resultat av en lang og grundig prosess.
– Vi er ikke i tvil om hvor den største fagkompetansen på luftfart er samlet og har lenge ønsket å bli en del av dette miljøet. Nå er vi der og vil umiddelbart starte samarbeidet med pilotene fra alle de store flyselskapene, dette slik at vi sammen kan jobbe opp mot politikere og luftfartsmyndigheter, sier han.

Til red:
Det skjer store endringer i norsk- og internasjonal luftfart. Parat inviterer journalister som er interessert i luftfart til et pressemøte i Parats lokaler førstkommende mandag klokken 1200. Her vil ledere for alle de store pilotforeningene i Norge være samlet for å presentere organisasjonsmessige endringer som vil kunne påvirke fremtidig norsk luftfart.
* Det vil bli enkel servering og anledning til individuelle intervjuer.

– Tid og sted: Parat, Lakkegata 23 (Grønland), klokken 12.00, mandag 20. juni.
– Pressespørsmål kan rettes til: Trygve Bergsland, telefon 90585639, e-post: trygve.bergsland@parat.com.