weinor er blitt med på laget

24.3.2017 09:13 | Glass og Fasadeforeningen

Det tyske selskapet «weinor» er blitt medlem i Glass og Fasadeforeningen. Produsenten leverer skyvedørsystemer, og glass i tak og vegger via sine norske forhandlere. Ander Bo Hededam er omreisende kontaktperson.

Anders Bo Hedendam, weinor.

weinor er en tysk familiebedrift som har vært i bransjen siden 1960. Selskapet startet salget i Storbritannia på begynnelsen av 1970-tallet. I selskapets tidlige fase var det fokus på stoffbasert solskjerming. Produktporteføljen er utviklet med årene og i dag tilbyr weinor sol- og regnbeskyttelse utført med glass og aluminium eller tekstil for verandaer.

– Mine oppgaver er først og fremst og drive med salgsstøtte, support og produktopplæring. Vi har forhandlere over hele landet og disse er delt inn i kategorier. De største leverandørene besøkes minst hver annen måned. Jeg har altså mange reisedøgn

– Hvordan skal dere få hjelp av medlemskapet i Glass og Fasadeforeningen?

– Det er i hovedsak to grunner til at vi ble en del av bransjefellesskapet. GF representerer et godt faglig og sosialt nettverk som vi ser nytten av å være en del av. Samtidig ser vi verdien av den kunnskapen foreningen besitter. Deres kurs- og opplæringstilbud er godt tilrettelagt og passer våre forhandlere. Vårt mål er nemlig at alle våre forhandlere i Norge tegner seg som medlemmer. På den måten vil hele vårt nettverk kunne dra nytte av det samme faglige nettverket, sier Anders Bo Hedendam.

Anders Bo Hedendam, weinor.