Waaktaar & Zoe releases new single

13.1.2017 07:29 | Drabant Music

Zoe Foto: Jenny Woods

Waaktaar & Zoe is the name of the new duo, where Pål Waaktaar-Savoys exquisite and timeless songwriting will be carried into a new era by a talented and totally fresh new singer called Zoë Aphrodite Gnecco. They get the balance right. All though she is a new face, Zoë is no stranger to music and studios, being the daughter of the American musician Jimmy Gnecco, Påls friend and collaborator from the project Weatherwane.

Today Waaktaar & Zoe are releasing their second single from the album World Of Trouble. Listen to «Tearful Girl» on SpotifyTidaliTunes or watch the music video below.

— After a-ha's farewell tour, people kept saying that I should try writing for other artists. And so I began thinking about songs. I needed someone to sing on the demos I started putting together, and I remember Jimmy had showed me a clip of Zoë belting it out in a club with a band. I thought she sounded amazing. I asked him if she would be interested in helping me out on some of the demos. She came in, and from the very first session I got serious goosebumps. Her ability to connect with the lyrics and the mood of song, and that rich midrange… The more sessions we did, the less I wanted to send these songs out for others to sing. She owned them, Pål says.

The songs of Waaktaar & Zoe is the sound of two people creating music for the sake of music, effortlessly making pop music of vintage character and quality. It may be a world of trouble, but it is still possible to find meaning and happiness through music.

The album World of Trouble will drop worldwide on February 24th this year.

// Follow Waaktaar & Zoe on FacebookInstagram or Twitter for updates //

Zoe Foto: Jenny Woods
Tearful Girl. Drabant Music
Pål Waaktaar-Savoy. Foto: Just Loomis

Vi representerer CC Cowboys, Casa Murilo, deLillos, Munroe/Knutsen, Pine Lake, Janelle Kroll, The Dogs, Inge Bremnes, Frøder, Magnus Berg, Raga Rockers, daelen, Jess Morgan, Viktor Wilhelmsen, LILA, Zuma, The Modern Times, Michael Krohn, Undr, Natasja Holmboe, Waaktaar & Zoe, Marcus Dale, Tommy Tokyo og Knut Anders Sørum.

Marcus Dale signerer med Drabant Music og gir ut debutsingel18.8.2017 08:28Pressemelding

Selv om Marcus Dale kun så vidt har rukket å fylle 16 år, gir han i dag ut sin aller første singel. Hør «Lights» her! Det unge, norske, fremadstormende produsent-talentet flyttet fra Drammen til Malaga som 3-åring sammen med familien. Han nærmest "låste seg inne" på gutterommet hjemme hos mamma og pappa da han som 13-åring forelsket seg i hans første miksebord. Etter et par år med hard jobbing, ble innsatsen belønnet ved at han i 2016 ble invitert til Berlin av Sony ATV for å jobbe sammen med flere dyktige låtskrivere. Allerede på flyet på vei til Berlin fikk han ideen til «Lights», og sammen med låtskriveren Katharina Held ble låten ferdigstilt i løpet av kort tid.  Med seg på vokal har han bergensjenta Maria Aasen (18). «Lights» er en energisk og dansbar feelgood-låt med en dæsj attitude.  Marcus Dale er signert til Drabant Music og Controverse Publishing.  Spotify // Facebook // Instagram

Viktor Wilhelmsen slipper sin første norskspråklige singel11.8.2017 09:14Pressemelding

Etter at Viktor Wilhelmsen kom over en sliten kassegitar til 150 kr på Fretex, begynte han å skrive sanger som resulterte i debut-EPen «Miles To Go Before I Sleep» (2014) og hans første fullengder «Riddles and Rhymes» (2015). Etter to utgivelser på engelsk, har finnmarkingen nå tatt i bruk morsmålet på sitt nye materiale. På det kommende albumet «Stjolne mea» byr Wilhelmsen på sju sterke og personlige spor på egen dialekt. Første singel ut er «Til en venn».