Volkswagens Touareg i ny utgave

En helt ny utgave av Volkswagens flaggskip Touareg har verdenspremiere den 23. mars 2018 i Beijing. Volkswagen Touareg har vært en suksesshistorie internasjonalt med rundt én million solgte biler til nå.

Volkswagen viser nå den første skissen av nye Volkswagen Touareg. Merkets flaggskipmodell er neste milepæl i Volkswagens største modelloffensiv noensinne. Touareg er Volkswagens største modell og den får en utrykksfull design, dynamiske kjøreegenskaper og blir full av innovative innovasjoner.

Verdenspremieren vil finne sted i Kina, som er Volkswagens største enkeltmarked og det SUV-markedet med kraftigst vekst.

Det er Volkswagen design, ledet av Klaus Bischoff, som står bak den nye Touareg. En rekke innovative førerassistensystemer sørger for maksimal sikkerhet og komfort. Touareg vil bli lansert med et av de største infotainmentsystemene i sin klasse, som får navnet Innovision Cockpit. Infotainmensystemet sørger for at bilen alltid er tilkoblet.

Drivlinjen blir helt ny, med mulighet for luftfjæring og firehjulsstyring som sikrer en sikker og dynamisk kjøreopplevelse.

Den nye Touareg har vært en stor suksess internasjonalt i første og andre generasjon, med over en million solgte biler totalt. Som sine forgjengere vil den tilfredsstille de strenge kravene til kunder i premiumsegmentet. SUV C-segmentet er for tiden et av de raskest voksende bilsegmentene globalt sett. I Kina alene forventes det at volumet på segmentet dobles innen 2023.

Touareg har demonstrert sin ytelsesevne og fremkommelighet på en imponerende måte gjennom uttalige veier, offroadkjøring og rallyveier rundt omkring i verden. Høydepunkter inkluderer seiere i Rally Dakar fra 2009-2011.

Volkswagen er Norges mest kjøpte bilmerke, og det for åttende året på rad i 2017. Volkswagen har modeller for enhver smak, og ligger helt i tet når det gjelder teknologi, sikkerhet og miljø. Volkswagen er ledende på ladbare biler i Norge med sine elbiler og ladbare hybrider. Globalt skal Volkswagen bli verdensledende innen elektrisk mobilitet, med en produksjon på en million elbiler fra 2025.