Volkswagen e-up! med lengre rekkevidde

Den populære småbilen Volkswagen e-up! kommer i en oppdatert utgave med inntil 260 km rekkevidde (WLTP testsyklus) - modellen Volkswagen e-up! Range.

Det er planlagt å åpne for bestilling av Volkswagen e-up! Range høsten 2019. Leveringene starter fra januar 2020, men dagens e-Up! med inntil 133 km (160 km NEDC testsyklus) er tilgjengelig for prøvekjøring og omgående levering hos Volkswagen-forhandlerne idag.

Det er åpnet for en egen interesseliste på Volkswagen.no http://t.dm.volkswagen.no/lp/eUp_join hvor det vil bli gitt informasjon om priser og åpning for salg av e-up! Range.

Volkswagen e-up! har siden introduksjonen i 2013 og faceliften i 2016 blitt en populær elbil i Norge, fordi den er et godt valg for kunder som ønsker en sprek, sikker og moderne elbil. Volkswagen e-up! er spesielt godt egnet for bykjøring og småturer. Så langt har Volkswagen-forhandlerne i Norge utlevert rundt 8000 e-up!.

Per i dag tilbys for omgående levering følgende modeller; innstegsmodellen e-up! Entry som koster fra kr. 173.100 samt e-up! High fra kr. 208.500 (eks. frakt- og leveringsomkostninger)*.

Standardutstyret inkluderer blant annet "Climatronic"-elektronisk klimaanlegg, multifunksjonsdisplay, smartphone integrasjon, "Radio Composition" med DAB+ og 6 høyttalere, City nødbrems, høydejusterbart førersete, kjørelys med "Coming & Leaving Home" funksjon samt lys- og regnsensor. Bilen kommer med setetrekk stoff i "Fusion Grey", har variabelt bagasjeromsgulv, delt (40/60) nedfellbart baksete, sentrallås og elektriske vindusheisere foran.

* Priser inklusive frakt- og leveringsomkostninger levert Oslo: e-up! Entry – fra kr. 181.900, e-up! High fra kr. 217.300.