VM-semifinalene ga årsrekord og milliontall for TV 2

På det meste fulgte over 1,2 millioner seere semifinalen mellom Kroatia og England. Tirsdag og onsdag ble også TV 2s sterkeste dager så langt i år.

VM-studio på kontraskjæret. Brede Hangeland, Julie Strømsvåg, Jan-Henrik Børslig og Erik Thorstvedt. Foto: Øyvind Ganesh, TV 2.

1.023.000 seere så i snitt hele kampen mellom Kroatia og England på TV 2, mens 1.133.000 seere så ekstraomgangene.

- Dette er hyggelige og inspirerende tall å avslutte VM med for TV 2s del. Det har vært et privilegium å få formidle nok et forrykende fotball-mesterskap. Vi har igjen hatt gleden av et vellykket og raust samarbeid med NRK, og ønsker vår gode kolleger lykke til med bronsefinale og finale i helgen, kommenterer sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.

Nå lader TV 2s sportsredaksjon opp til en fotballrik høst.

- Vi som elsker fotball hater jo ferie, så nå starter nedtellingen til tidenes fotballhøst på TV 2. Med Champions League, Premier League, Europa League og Nations League med det norske landslaget. Vi spinner etter å komme avgårde med den fotballfesten, sier Jansen Hagen.

Seertall Kroatia - England:

1.023.000 seere i snitt på hele kampen (andel 80,4% i P10-79)

1.133.000 seere i snitt ekstraomgangene (andel 82,2% i P10-79)

Peak (kl.22.36) 1.217.000 seere så kampen på det meste

TV 2 fikk i går en dagsandel på 56,1% i P20-49 og 52,2% i P10-79

TV 2s kanaler samlet fikk i går en dagsandel på 63,4% i P20-49 og 58,1% i P10-79

Fotball-VM samlet for TV 2:

Snitt for kampene på TV 2: 527 000 (66,7%)

Snitt for semifinalene på TV 2: 983 000 (79,5%)

Sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2. Foto: Eivind Senneset, TV 2.