Innovasjon Norge

Visit Norway lanserer innsiktsportal

Da reiselivsdirektør Bente Bratland Holm lanserte den nye handlingsplanen for reiselivet våren 2017 la hun fram seks retningsvalg. Et av dem var å måle, dele og lære mer.

Planens sjette punkt i Innovasjon Norges nye handlingsplan for reiselivet lyder som følger: «Måle, dele og lære. Kunnskapen vi sitter på skal være tilgjengelig for alle, til enhver tid. Blant annet skal vi lansere et nytt dashboard med innsikt i blant annet hva som snakkes om Norge internasjonalt, hvor internasjonale turister oppholder seg når de er i Norge.»

Dette dashboardet ble lansert denne uken som www.visitnorway.no/innsikt

Matnyttig sandwich av kunnskap
Målet med den nye nettportalen er å gjøre Innovasjon Norges reiselivskompetanse tilgjengelig i enda større grad enn tidligere. Det er også et mål å gi innsikt i annen tilgjengelig informasjon som kan være nyttig for reiselivsbransjen.

- Det er når vi legger lag på lag med innsikt fra flere kilder at vi får en innholdsrik sandwich av kunnskap. Så vidt vi vet har ingen andre nasjonale reiselivsaktører tidligere gjort en tilsvarende satsing og vi har høye ambisjoner for å skape et innhold på sidene som reiselivsbransjen skal få mye nytte av, sier reiselivsdirektør Bente Bratland Holm.

Tjenester og utvikling på innovasjonnorge.no
Innovasjon Norge har et bredt utvalg tjenester og kompetanse- og utviklingstilbud for reiselivsbransjen. All informasjon om disse vil som før finnes kun på innovasjonnorge.no/reiseliv.

På visitnorway.no/innsikt vil det publiseres markedsdata og analyser av blant annet overnattingsstatistikk. Det vil også tilgjengeliggjøres data fra ulike eksterne aktører, som Meltwater, Stackla og på sikt også teleselskap(er).

Om Visit Norway
Innovasjon Norge tilbyr rådgiving, finansiering, kompetanse og nettverk innenfor reiselivet, og profilering av Norge som reisemål gjennom Visit Norway, der visitnorway.com spiller en viktig rolle i kommunikasjonen. Dette skal bidra til lønnsom utvikling i reiselivsnæringen og styrking av næringens konkurransekraft. Profileringsoppdraget er gitt av Nærings- og fiskeridepartementet.

Kunnskap og kompetanse er viktig for reiselivsnæringen, både for å kunne ta riktige beslutninger på ulike nivåer og for å kunne utvikle innovative og fremtidsrettede reiselivsprodukter.

Om Innovasjon Norge

Innovasjon Norge

22 00 25 00http://www.innovasjonnorge.no

Vi bidrar til nyskaping i næringslivet, bærekraftig vekst og eksport for konkurransedyktige norske bedrifter, og utvikling i distriktene. Vi profilerer norsk næringsliv og Norge som reisemål.

Følg pressemeldinger fra Innovasjon Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Innovasjon Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Innovasjon Norge

Innovasjon Norge støtter Beyonder med 75 millioner til batteriprosjekt14.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding

Beyonder i Rogaland mottar 75 millioner kroner i tilskudd til batteriprosjekt fra Innovasjon Norge. - Beyonder er et strålende eksempel på at Rogalandsgründere virkelig satser på verdiskaping og eksport i nye grønne verdikjeder, og styrker det som allerede er et svært interessant økosystem knyttet til energistyring, lading og elektrifisering i fylket vårt, sier Kari Holmefjord Vervik, regiondirektør i Innovasjon Norge.