VirkeVirke

Virke inviterer til konjunkturseminar

Virkes konjunkturseminar holdes mandag 24. september kl. 1000 hos Virke på Solli plass. 7. etasje.

Står norsk handel overfor en apokalypse?

Norsk handel går igjennom dramatiske endringer. Varehandelen er en av Norges viktigste sysselsettere. 13 prosent av alle sysselsatte i Norge jobber i handelen og over ni prosent av verdiskapningen i Norge kommer fra handel. Men hvor går utviklingen? Veksten i utenlandsk netthandel har vært på svimlende 281 prosent siden 2011. Når verden bare er et tastetrykk unna og globale, digitale giganter gjør inntog, hvilke muligheter har retailere i Norge da?

På mandagens konjunkturseminar gjør Virke opp status for norsk handel, vi adresserer utfordringene vi står i – og stiller tydelige krav til norske politikere om hva som må gjøres.

• Sjefsøkonom Lars Haartveit gir smakebiter fra handelrapporten 2018: Resultater og prognoser for handelsbransjene.

• Direktør for Virke Handel, Harald Andersen gir oss et innblikk i Apokalypsen.

Gi oss gjerne en tilbakemelding på om dere kommer!