Vipps og Ruter vant Best Payments Partnership-prisen

Vipps vant prisen for “Best Payments Partnership” på Merchant Payments Ecosystem Awards i Berlin. Det var Vipps-kunde og partner gjennom flere år, Ruter, som nominerte Vipps til prisen.
Mario Ek Aparicio (t.v),  og Frode Kolvik, (t.h) med MPE-prisen de mottok i Berlin 19. februar.
Mario Ek Aparicio (t.v), og Frode Kolvik, (t.h) med MPE-prisen de mottok i Berlin 19. februar.

– Denne utmerkelsen viser hvordan gode samarbeid skaper hverdagsmagi for brukerne. Ruter var en av våre første store samarbeidspartnere, og dette har skapt forenklinger for alle Vipps-brukerne, sier Vipps-sjef Rune Garborg.

– Vi tror denne prisen vil føre til at flere bedrifter får øynene opp for Vipps som et innovativt og spennende techselskap. Gjennom samarbeid og forenkling i verdensklasse innen betaling og ID, har vi skapt tjenester som enkelt kan overføres til markeder som ikke har like gode løsninger for dette, sier Garborg.

Merchant Payments Ecosystem-konferansen er den største betalingskonferansen i Europa. De tre finalistene i konkurransen om Best Payments Partnership-prisen var Vipps, Ppro and Enterpay. Vipps var representert på utdelingsseremonien med Frode Kolvik, kundeansvarlig, og Mario Ek Aparicio, produktsjef for Vipps på nett.

Ruter nominerte Vipps til prisen på bakgrunn av den gode veksten i nye Ruter-brukere, men like viktig, fordi samarbeidet mellom produkt- og utviklingsmiljøene i de to selskapene har resultert i forenklinger for brukerne av appen.

Effekten av samarbeidet mellom Vipps og Ruter er stor for begge parter. Fra 2017 til 2019 økte omsetningen gjennom Vipps-betalingen i Ruter fra 21% til 33%.

– Samarbeidet mellom Vipps og Ruter har lykkes så godt fordi vi har hatt et felles mål om å forenkle for kundene våre. Vi i Ruter har redusert kostnadene for betalingsløsninger og fått mer fornøyde kunder, mens Vipps har fått en partner som hjelper Vipps med å lykkes i transportsektoren. Vi ser frem til å fortsette samarbeidet som gagner alle parter; kundene, Vipps og oss, sier Christian Fjær, ansvarlig for nye salgskanaler i Ruter.

For presshenvendelser, se: https://www.vipps.no/om-oss/

Last ned bilde
Tre selskaper ble shortlistet til prisen “Best Payments Partnership” på Merchant Payments Ecosystem Awards i Berlin.
Last ned bilde