BlueTag

Vinner rettsak med BlueTag

19.10.2015 06:00 | BlueTag

BlueTag er et ERP forettningssystem som gjør regnskap og drift betydelig enklere og rimeligere for bedrifter. KTV Group vant en viktig sak i retten ved bruk av Bluetag.

Ved hjelp av dokumentasjon fra BlueTag vant selskapet KTV Group en sak i retten mot ABAX, og selskapet slipper dermed å betale det uberettigede kravet på kr 167 975, samt de får dekket saksomkostninger på kr 90 000.
BlueTag har jobbet mye med å implementere gode funksjoner i programmet via regnskap, rekvisisjoner og avvik nettopp grunnet slike saker som KTV Group stod ovenfor.
Norsk rett behandler en selvstendig næringsdrivende som en profesjonell part. Man skal kunne like mye om lover og regler og juridiske betydninger og krumspring ,som en toppleder i for eksempel Statoil, med hele sitt støtteaparat. Dette utnytter mange bedrifter som ABAX, når de får deg til å signere slike kontrakter.
Fremgangsmåten til mange bedrifter, også de store finanskonsernene, er at de på telefon og e-post fremlegger alt som meget lukrativt. Når tillit hos kunden er på plass, legges kontrakten på bordet. Da med henvising til generelle betingelser som gjerne ikke vises, eller store avtaledokumenter på minst 40 sider, hvor selv ikke advokater klarer å tolke all avtaleteksten korrekt. De generelle betingelsen er typisk skrevet med liten skrift og med avansert advokatterminologi. Dette gjør det svært vanskelig for vanlige folk å forstå innholdet. Når du har satt signaturen på avtalen, er det for sent.
For et selskap som bruker BlueTag, må leverandørene akseptere selskapets generelle betingelser. I disse betingelsene fremkommer det info som ikke gjør det like enkelt for de forskjellige leverandørene å lure selskapet ditt inn i en felle. Derfor, når konflikten oppstår har du allerede, via BlueTag, tatt forbehold som gjør at du i de fleste tilfeller vinner saken.
Det er ikke bare små og mellomstore bedrifter som sliter med dette. Det gjelder like mye offentlige myndigheter også. De samme hjelpemidlene tilgjengelig via BlueTag for det offentlige, løser også de samme utfordringene.
Vårt mål med BlueTag var å få brukerne, kunder og leverandører til å fokusere på ærlighet og god forretningsmoral, fremfor lureri og svindel. Det er svært hyggelig å se at det begynner å virke i samfunnet vårt.

Om BlueTag

BlueTag
Hanøytangen 111
5310 Hauglandshella

+47 982 67 060http://www.bluetag.no
BlueTag er et komplett ERP Forretningsystem i «nettsky-løsning» som synliggjør ansvarsområder i prosjekter, økonomioversikt og som måler og dokumenterer kvalitet og HMS – fra produksjon til leveranse hos kunde. BlueTag teknologi bygger på sanntidsdata og kunstig intelligens. BlueTag reduserer utgifter knyttet til administrasjon og regnskap, og varsler umiddelbart ved økonomiske og prosjektmessige avvik. BlueTag kan anvendes i hele organisasjonen – helt til styrenivå. BlueTag tilfredsstiller sertifiseringskravene i ISO 9001, ISO 14001 og OHSAS 18001. Blutag er utvikklet siden 2009 og slipper på markedet 2015.

Følg saker fra BlueTag

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra BlueTag på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra BlueTag