Vinn kjøkken og bli inspirert på helgens Boligmesse i Kongstenhallen 10. – 12. mars

Planlegger du å pusse opp, bygge på, bygge nytt eller bytte bolig? Helgen 10. – 12. mars er det tid for Boligmesse med 120 utstillere i Kongstenhallen i Fredrikstad.

Compass Fairs arrangerer Boligmesse for 21. gang i Fredrikstad. – I år har vi skviset inn 120 utstillere, sier prosjektleder Kjetil Jacobsen, som lover en innholdsrik messe.

– Østfoldingene får mange muligheter til å gjøre kupp, bli inspirert og få eksperthjelp til å se løsninger til egne prosjekter inne og ute, hjemme eller på hytta.

Solcelleanlegg og grønn energi
 – Østfold er et foregangsfylke innen grønn energi, og det blir selvsagt mulig å lære mer om det, sier Jabobsen. Han viser til at to av utstillerne, Energiverket og SmartEnergi, nylig fikk hver sin Enova-pris for sin innsats innen fornybar energi.

På fredag 10. mars kl. 14 holder markedssjef Morten Hagen fra solcelleleverandøren SmartEnergi foredrag om hvilke tiltak han har gjort for å redusere energikostnadene og spare miljøet når familien bygger nytt hus på Kråkerøy. SmartEnergi har også foredrag lørdag og søndag kl. 14. – Her kan man få inspirasjon og motivasjon til egne tiltak, enten man bygger nytt eller skal oppgradere boligen, tipser prosjektlederen.

Hvem vinner et kjøkken verdt 150.000,- ?
I årets messekonkurranse har Lefdal og Elkjøp bidratt med 4 Epoq-kjøkken med hvitevarer fra Samsung verdt opptil 150.000,- per premie. – Det blir ekstra spennende i år, for da trekkes vinneren av det ene kjøkkenet søndag 12. mars kl. 16.30, forteller Jacobsen. – For å delta, er det bare å registrere seg på PC-ene vi har satt opp, frister han.

Nytt kjøkken – eller gjenbruk?
Jacobsen forteller at kjøkken alltid havner på topp fem når det gjelder hva publikum ønsker å finne på messen.

– Vi har godt utvalg av kjøkkenutstillere. Her finnes for enhver smak og lommebok, enten man skal fornye kjøkkenet eller investere i et helt nytt. Og for de som trenger nye hvitevarer, har vi fire utstillere med mange gode tilbud, sier prosjektlederen.

Helgens Boligmesse har også et godt utvalg til utemiljøet.– Start våren hos oss, oppfordrer Jakobsen. – Taigaen har med seg mange nyheter innen hagemøbler, og Lund Hagesenter og Østfold Utemiljø bistår alle som skal oppgradere hage og uterommet.

Gjør kupp og få hjelp av eksperter
Har du et vedlikeholds- eller oppgraderingsprosjekt på trappene, er det lurt å besøke messen for å gjøre vårens innkjøp, sier han. – Sjekk messetilbudene, og snakk med ekspertene.

Det er også mulig å få litt motivasjon til å ta fatt på oppgavene.

– Otto Robsahm stiller i Kongstenhallen både lørdag og søndag, med foredrag og konkurranser som Handy Girl og Ballongslippet, frister prosjektlederen.

De 120 leverandørene stiller med alt fra bad, gulv, VVS, senger, smarthus og moderne boligteknologi, meglere, hus- og hytte, varme, rørfornying og mye mer. - Her finner man det meste, sier Jacobsen.

– Og barna kan leke i barneparken mens de voksne får informasjon og inspirasjon, avslutter han.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no

Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Kjetil Jacobsen Tlf. 922 52 838/e-post kjetil@boligmesse.no

Lørdag kl. 15  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 15 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og høsten 2021 arrangeres 12 boligmesser fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Tilsvarende messer holdes i Sverige, Danmark og Tyskland.

Compass Fairs AS er en ettertraktet totalleverandør innen arrangementer. Vi leverer alt av utstyr, og tilbyr prosjektering, design og produksjon til alle typer messer og eventer. Vår kompetanse og erfaring gjennom 25 år gjør oss til en partner for suksess.

Følg pressemeldinger fra Compass Fairs

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Fairs på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Compass Fairs

Norges største reiselivsmesse TravelXpo samler hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag8.1.2024 07:00:00 CET | Pressemelding

Alle som jobber innen reiselivet kickstarter året med faglig påfyll og knytter viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Næringsminister Vestre åpner bransjedagen 12.januar kl. 10:00, som arrangeres i forbindelse med Norges største reiselivsmesse TravelXpo på Telenor Arena 12.-14. januar, og er i samarbeid med Innovasjon Norge og Virke.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Skarphallen nå til helgen!12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Ronny Bjørnsen, prosjektleder for Boligmesse.