Vinn kjøkken og bli inspirert på helgens Boligmesse i Kongstenhallen 10. – 12. mars

6.3.2017 07:30 | Compass Fairs

Planlegger du å pusse opp, bygge på, bygge nytt eller bytte bolig? Helgen 10. – 12. mars er det tid for Boligmesse med 120 utstillere i Kongstenhallen i Fredrikstad.

Compass Fairs arrangerer Boligmesse for 21. gang i Fredrikstad. – I år har vi skviset inn 120 utstillere, sier prosjektleder Kjetil Jacobsen, som lover en innholdsrik messe.

– Østfoldingene får mange muligheter til å gjøre kupp, bli inspirert og få eksperthjelp til å se løsninger til egne prosjekter inne og ute, hjemme eller på hytta.

Solcelleanlegg og grønn energi
 – Østfold er et foregangsfylke innen grønn energi, og det blir selvsagt mulig å lære mer om det, sier Jabobsen. Han viser til at to av utstillerne, Energiverket og SmartEnergi, nylig fikk hver sin Enova-pris for sin innsats innen fornybar energi.

På fredag 10. mars kl. 14 holder markedssjef Morten Hagen fra solcelleleverandøren SmartEnergi foredrag om hvilke tiltak han har gjort for å redusere energikostnadene og spare miljøet når familien bygger nytt hus på Kråkerøy. SmartEnergi har også foredrag lørdag og søndag kl. 14. – Her kan man få inspirasjon og motivasjon til egne tiltak, enten man bygger nytt eller skal oppgradere boligen, tipser prosjektlederen.

Hvem vinner et kjøkken verdt 150.000,- ?
I årets messekonkurranse har Lefdal og Elkjøp bidratt med 4 Epoq-kjøkken med hvitevarer fra Samsung verdt opptil 150.000,- per premie. – Det blir ekstra spennende i år, for da trekkes vinneren av det ene kjøkkenet søndag 12. mars kl. 16.30, forteller Jacobsen. – For å delta, er det bare å registrere seg på PC-ene vi har satt opp, frister han.

Nytt kjøkken – eller gjenbruk?
Jacobsen forteller at kjøkken alltid havner på topp fem når det gjelder hva publikum ønsker å finne på messen.

– Vi har godt utvalg av kjøkkenutstillere. Her finnes for enhver smak og lommebok, enten man skal fornye kjøkkenet eller investere i et helt nytt. Og for de som trenger nye hvitevarer, har vi fire utstillere med mange gode tilbud, sier prosjektlederen.

Helgens Boligmesse har også et godt utvalg til utemiljøet.– Start våren hos oss, oppfordrer Jakobsen. – Taigaen har med seg mange nyheter innen hagemøbler, og Lund Hagesenter og Østfold Utemiljø bistår alle som skal oppgradere hage og uterommet.

Gjør kupp og få hjelp av eksperter
Har du et vedlikeholds- eller oppgraderingsprosjekt på trappene, er det lurt å besøke messen for å gjøre vårens innkjøp, sier han. – Sjekk messetilbudene, og snakk med ekspertene.

Det er også mulig å få litt motivasjon til å ta fatt på oppgavene.

– Otto Robsahm stiller i Kongstenhallen både lørdag og søndag, med foredrag og konkurranser som Handy Girl og Ballongslippet, frister prosjektlederen.

De 120 leverandørene stiller med alt fra bad, gulv, VVS, senger, smarthus og moderne boligteknologi, meglere, hus- og hytte, varme, rørfornying og mye mer. - Her finner man det meste, sier Jacobsen.

– Og barna kan leke i barneparken mens de voksne får informasjon og inspirasjon, avslutter han.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no

Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Kjetil Jacobsen Tlf. 922 52 838/e-post kjetil@boligmesse.no

Lørdag kl. 15  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 15 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen

Vinn kjøkken og treff 60 utstillere på helgens Boligmesse i Nordlandshallen27.3.2017 10:40Pressemelding

Skal du skal kjøpe nytt kjøkken, fornye det du har, eller satser du på å vinne et splitter nytt kjøkken? Da er helgens Boligmesse i Nordlandshallen i Bodø et smart sted å dra 31. mars – 2. april. – Vi har 60 utstillere med gode tips, eksperthjelp og tilbud til deg som skal pusse opp, bygge nytt eller bytte bolig, sier prosjektleder Ronny Bjørnsen fra arrangøren Compass Fairs AS.