Vings nye kampanje: «Alt du vil ha får du hos oss»

I løpet av de neste fem ukene skal nordmenn kjøpe charterreiser for drøyt 720 millioner kroner. Samtidig lanserer Norges største feriearrangør, Ving sin største kampanje noensinne. Det inkluderer blant annet nye filmer og en egen signaturlåt.

NY VING-KAMPANJE: "Alt du vil ha får du hos oss" er tema for Vings sommerkampanje som starter fredag 23. desember. Foto: Ving.

- Temaet for kampanjen er ”Alt du vil ha får du hos oss”. Vi vil vise at vi lytter til gjestenes behov når vi tar frem reisemål og utvikler konsepthotell. Vi har noe for alle, uansett om du vil ha tid med familien, tid til å leke eller mer tid til deg selv, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Tonje Fossum i Ving.

Inkluderer kunden

Ving har utviklet egne konsepthotell helt siden 60-tallet, og neste år fyller Sunwing Family Resort 50 år. I tillegg er hotell som Ocean Beach Club og voksenhotellet Sunprime godt kjent i kundegruppen.

- De fleste av gjestene våre velger å feriere på nettopp disse hotellene, som har nordisk design, men likevel sydlandsk stemning. Hotellene utvikles i takt med gjestenes ønsker og behov. Eksempler på det er alt fra treningstimer med SATS/Elixia til leiligheter designet for familier med babyer. I fremtiden vil vi inkludere gjestene våre i enda større grad når vi utvikler hotellene våre, blant annet gjennom sosiale medier, fortsetter Fossum.

I tillegg til egne hotellkonsept løftes også bredden i Vings program frem i kampanjen, blant annet med cruise, et stort utvalg storbyer og de tradisjonelle sol- og badereisene.

Ekte mennesker og livsglede

- Vi har lagt stor vekt på at kampanjen skal føles ekte. Vi bruker hverken perfekte mennesker eller miljøer som er stylet. Derimot viser vi mye livsglede. Det forsterkse også av musikken. Den er en remix av The Temptations  låt ”Get ready” fra 1966,  og blir Vings egen signaturlåt. Remixen er innspilt i London med Stella Talpo, en artist som spås en lovende sangkarriere, sier kommunikasjon- og markedsdirektøren.

Kampanjen er felles for hele Thomas Cook Group. Den vises blant annet i England, Tyskland, Belgia, Holland og Kina. Reklamefilmene er signert det engelske reklamebyrået Albion, men øvrig materiell produseres internt.

Her kan du se en av Vings nye reklamefilmer:

Fem reisetrender for 201810.1.2018 08:50Pressemelding

Trend 1: Østre Middelhavet øker mest sommeren 2018 Sommeren 2018 blir en skikkelig Hellas-sommer. Hellas har alltid vært et populært reisemål for nordmenn, men sommeren 2018 blir ekstra bra. – Av våre gjester velger hele 35 prosent seg Hellas denne sommeren, og de aller fleste reiser til Rhodos og Kreta, sier informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff Flere nordmenn får også øynene opp for Kroatia, og landet har blitt et svært populært reisemål de siste årene. Kroatia er nå det tredje største ferielandet fra Norge med 8 prosent av totalkapasiteten. – Tyrkia har også hatt en kraftig oppgang. Vi ser en økning i markedet vårt på 70 prosent, og bestillingene tikker stadig inn. Det synes vi er svært gledelig. Jeg tror mange har savnet Tyrkia som reisemål, sier Siri Røhr-Staff. I tillegg til disse klassikerne på charter-programmet er Montenegro en nyhet hos Ving denne sommeren. – Montenegro er en spennende charter-nyhet som jeg tror det norske publikum kommer til å ta vel imot. Der er også pri