Ving styrker posisjonen i Hellas

Ving har hatt reiser til Hellas siden 1960-tallet, og i dag har de 15 greske øyer, over 70 ulike reisemål og et bredt hotelltilbud i sitt program. Denne sommeren befester Norges største reisearrangør sin stilling ytterligere gjennom å lansere flere viktige konsepthotell, blant annet nyheten Cook’s Club og det første familievennlige Casa Cook-hotellet, begge på Kreta.

Denne sommeren befester Ving sin stilling ytterligere gjennom å lansere flere viktige konsepthotell, blant annet nyheten Cook’s Club på Kreta.

Totalt kommer hele Thomas Cook Group, som Ving er en del av, til å sende over 3 millioner reisende til Hellas i år. Drøyt 300 000 av dem er nordiske kunder. I disse dager innvies Vings seneste hotellkonsept, Cook’s Club, i Hersonissos på Kreta, og på slutten av sommeren lanseres også det første familievennlige Casa Cook-hotellet, også det på Kreta. I tillegg åpner Ving opp portene til sitt første voksenhotell på Kos, Sunprime Pearl Beach i juli. Med de nye konsepthotellene vil Ving både lokke til seg nye målgrupper, og samtidig befeste stillingen sin i Hellas.

– Hellas er vår nest største destinasjon etter Spania, og er et strategisk viktig satsningsområde. Målet vårt er å i de neste årene kunne utvide porteføljen vår enda mer og lansere enda flere konsepthotell der, noe vi vet kundene våre ønsker seg. Med mer enn tusen ansatte og mange verdifulle partnere i Hellas, er vi også forpliktet til å gjøre dette på en riktig og bærekraftig måte, som gagner både Thomas Cook og de lokale samfunnene der vi har våre virksomheter, sier direktør i Ving Norge, Christian Grønli.

Thomas Cook investerer ca. 201 millioner euro i den greske turistnæringen i løpet av 2018, noe som er en økning på 22 prosent sammenlignet med 2016. Det er en satsning som er svært velkommen.

– Thomas Cook er en nøkkelpartner i utviklingen av turistindustrien vår. Vi støtter og ønsker velkommen nye investeringsprosjekter som kan bidra til å gjøre Hellas attraktivt som turistdestinasjon, sa Elena Kountoura, gresk turistminister, ved innvielsen av Vings nye hotell Cook’s Club.

Casa Cook, Chania. (Ilustrasjonsbilde)

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.