Ving slipper pakkereisene for neste sommer

Til tross for at salget av reiser for sommeren 2017 fortsatt er i gang, åpner Norges største feriearrangør nå salget av neste sommers pakkereiser.

Norges største feriearrangør Ving åpner nå salget av pakkereiser for sommeren 2018.

- Denne sommeren har vi solgt svært mange reiser, hittil 13 prosent bedre enn samme tid sommeren 2016. Hele 8 av 10 reiser er nå solgt til årets feriesesong, og i dag åpner vi for de som ønsker å sikre seg en herlig ferie også neste sommer. Det er de mest populære reisemålene og hotellene som blir tilgjengelige fra i morgen. Resten av programmet slippes fortløpende i løpet av sommeren, forteller Vings markedsdirektør Tonje Løkaas Fossum.

Barnefamiliene først ute
- Erfaringsmessig er det barnefamiliene som er tidligst ute. De ønsker å sikre seg sine favoritthotell og rommene som passer akkurat for dem. Men vi har også mange andre kunder som bestiller reiser med én gang de blir sluppet, sier Løkaas Fossum.

Populære konsepthotell
Fra salgsstart i fjor viste det seg at flest valgte Sunwing- og Family Garden hotell. Sunprime, som er et av Vings konsept for voksne, var også svært populært.

- Vi ser at mange ønsker seg spesifikke hotell som dette. Med tydelige konsepter, basert på våre kunders ønsker og behov gjennom mange år, har vi laget ulike konsepthotell spesielt tilpasset de enkelte målgruppene. Dette ser vi at kundene setter pris på, sier markedsdirektøren.

Mallorca øker stadig
Mallorca har vært en stor suksess denne sommeren, og alt tyder på at reisemålet blir like populært også i 2018. Kreta og Rhodos er fortsatt også blant de største reisemålene. I tillegg blir det satt opp flere reiser til blant annet Bulgaria og Kypros, hvor Ving 30. juni åpner dørene til enda et Ocean Beach Club ved en av Kypros' beste strender.

Hotellvarsling
Ikke alle hotell og reisemål blir sluppet likt. Om kundene våre har et favoritthotell hvor de gjerne vil bo, kan de opprette en hotellvarsling, slik at de får en e-post av oss så fort favoritthotellet deres legges ut for salg i den perioden de vil reise. https://www.ving.no/hotellvarsling