Ving og Thomas Cook Group satser stort med flere nye konsepthotell

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, fortsetter satsingen på skreddersydde hotellkonsept. I løpet av 2019 lanserer de 20 nye hotell, blant annet i Spania, Hellas, Tyrkia og på Kypros.

Til våren åpner det første familievennlige Casa Cook-hotellet i Chania på Kreta.

Ving Norge kommer til å selge seks av disse hotellene, blant annet et familievennlig Casa Cook på Kreta og tre hotell i den nye konseptserien Cooks Club. Det planlegges ytterligere lanseringer snart.

– Storsatsningen gjør at vi, sammen med Thomas Cook Group, snart har 200 konsepthotell i vår portefølje. Med det blir vi blant de 40 største hotellselskapene i verden. Vi vet fra før av at de mest fornøyde gjestene våre bor på våre egne konsepthotell, og det er også disse gjestene som kommer tilbake år etter år. Å satse på flere konsepthotell som vi selv kontrollerer er en viktig del av vår vekststrategi, sier informasjonssjef i Ving Norge, Siri Røhr-Staff.

Flere lekre designhotell
Etter suksessen med det prisbelønnede designkonseptet Casa Cook på Rhodos og Kos, lanseres det første familievennlige Casa Cook-hotellet i Chania på Kreta våren 2019. Thomas Cook Group satser samtidig på ytterligere et Casa Cook-hotell på Ibiza, nord for San Antonio på vestkysten av øya. Dette hotellet skal drives av Thomas Cook Hotel Investments, et hotellinvesteringsfond som ble etablert i fjor sammen med selskapet LMEY.

Suksess for nytt konsept
Sommeren 2018 ble det første hotellet av det nye konseptet Cook’s Club lansert. Konseptet skal, med sin urbane og avslappede atmosfære, design og fokus på mat og drikke, lokke en helt ny generasjon reisende på chartertur. Det første hotellet ligger på Kreta og har høstet svært gode kritikker. I 2019 fortsetter utvidelsen av konseptet med syv bekreftede nye Cook’s Club-hotell, blant annet i Tyrkia og i Palma.

Ving kommer også til å tilby to nye hotell under familiekonseptet SunConnect, ett på Rhodos og ett på Kypros. Alle Vings nye hotell blir publisert fortløpende og vil være klare til salg innen kort tid på ving.no.

Casa Cook på Kos.

Thomas Cook Group lanserer initiativet #noplaceforplastic - tar bort 70 millioner engangsartikler av plast i løpet av 20195.11.2018 11:41Pressemelding

Thomas Cook Group, som Ving er en del av, ønsker å minske plastforsøplingen i havet. Hver dag når 8 millioner plastartikler havet*, søppel som ødelegger havmiljøet og som også når strendene rundt omkring i verden. Målet til Thomas Cook og Ving er at 70 tonn plastikk skal bort i løpet av 2019. Dette er et første steg i selskapets langsiktige initiativ #noplaceforplastic.