Ving: Nye fly og bedre benplass

Moderne fly med nye seter, bedre benplass og nytt underholdningssystem. Det er resultatet etter at Vings eget flyselskap, Thomas Cook Airlines har investert nærmere 100 millioner kroner i renovering av syv fly, i tillegg til innkjøp av seks nye maskiner.

Thomas Cook Airlines

- Det er en gammel myte at charterflyene er trangere og mer ukomfortable enn ruteflyene, smiler kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving. Med hele 13 fly som enten er helt nye eller totalrenoverte så har feriearrangøren en bedre og mer moderne flyflåte enn noen gang.

- Vi har renovert fem A330 langdistansefly. Kabinen er frisket opp med nye farger og ergonomiske seter, noe som igjen gir bedre benplass, fortsetter Løkaas Fossum. Det er også installert personlige 8,9 tommers touch-skjermer med høy oppløsning i stolryggen på hvert sete og et helt nytt underholdningssystem hvor du kan velge blant et stort utvalg filmer, tv-serier og musikk. Disse flyene blir i vinter brukt på Ving sine flyvninger til Thailand, Cuba, Mexico, Jamaica, Gran Canaria* og Tenerife*.

I tillegg til oppgraderte langdistansefly har Thomas Cook Airlines kjøpt inn seks helt nye A321-maskiner og gjort en omfattende renovering av to eksisterende fly. A321har også fått nye og ergonomiske seter med bedre benplass. I tillegg har de nye flyene nye og mer miljøvennlige motorer. A321-maskinene flyr i vinter til Gran Canaria og Tenerife*.

Slik ble A330-flyene bygget om:

*Avhengig av hvilken flyplass du reiser fra. Flyprogrammet finner du her