Ving Norge bransjevinner i Sustainable Brand Index Awards 2019

Norges mest bærekraftige merkevarer ble for et par dager siden kåret i forbindelse med den årlige prisutdelingen Sustainable Brand Index Awards™ i Oslo.

I kategorien «reise» tok Ving hjem førsteplassen. Best i Norge er TINE, som forbrukerne anser som den sterkeste norske merkevaren når det gjelder både miljø og samfunnsansvar i 2019.

Siden i fjor har vi klatret i reisebransjen, fra 3. til 1. plass. Totalt vurderes 233 merkevarer ut ifra hvordan organisasjonen presterer innen miljø- og samfunnsansvar. Resultatene er basert på 7600 respondenter.

I kategorien «reise», som Ving Norge vant i år, inngår Ving, TUI, Apollo og Solia.

1. Ving Norge, plass 146 (110/2018)
2. TUI, plass 152 (108/2018)
3. Apollo, plass 179 (158/2018) )
4. Solia, plass 198 (92/2018)

− Det er en glede at vi har klatret innenfor vår bransje, det viser at vi det siste året har lykkes bedre med å nå ut med vårt budskap. Vi har blant annet gjort endringer på våre bærekraft-sider på ving.no, er en del av Virke sin bransjesatsning i forhold til bærekraft, samt satt i gang initiativ som #noplaceforplastic, sier informasjonssjef Siri Røhr-Staff.

Om undersøkelsen
Sustainable Brand Index er Nordens største merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft. Kåringen har som mål å oppmuntre til og belyse bærekraftig arbeid og kommunikasjon som utgjør en forskjell for mennesker, samfunn eller miljø. I år har ca. 50 000 respondenter svart på undersøkelsen i Norden, hvorav 7600 i Norge. Respondentene er et landsrepresentativt utvalg i sine respektive land i alderen 16-70 år. Intervjuene ble gjennomført fra januar til mars 2019.

Ving først med å klimakompensere alle flyreiser  16.4.2019 09:33:16 CESTPressemelding

Vinggruppen i Norden er de første blant de største reisearrangørene til å klimakompensere for utslippene fra samtlige flyreiser. Fra og med 29. april klimakompenserer de for 1,5 millioner gjesters flyreiser. Kompenseringen gjelder både når gjestene reiser med Vings eget flyselskap, Thomas Cook Airlines Scandinavia, og med andre flyselskap gjennom Ving. Parallelt fortsetter arbeidet med å minske klimapåvirkningen i hele selskapet.