Ving Norge bransjevinner i Sustainable Brand Index Awards 2019

Norges mest bærekraftige merkevarer ble for et par dager siden kåret i forbindelse med den årlige prisutdelingen Sustainable Brand Index Awards™ i Oslo.

I kategorien «reise» tok Ving hjem førsteplassen. Best i Norge er TINE, som forbrukerne anser som den sterkeste norske merkevaren når det gjelder både miljø og samfunnsansvar i 2019.

Siden i fjor har vi klatret i reisebransjen, fra 3. til 1. plass. Totalt vurderes 233 merkevarer ut ifra hvordan organisasjonen presterer innen miljø- og samfunnsansvar. Resultatene er basert på 7600 respondenter.

I kategorien «reise», som Ving Norge vant i år, inngår Ving, TUI, Apollo og Solia.

1. Ving Norge, plass 146 (110/2018)
2. TUI, plass 152 (108/2018)
3. Apollo, plass 179 (158/2018) )
4. Solia, plass 198 (92/2018)

− Det er en glede at vi har klatret innenfor vår bransje, det viser at vi det siste året har lykkes bedre med å nå ut med vårt budskap. Vi har blant annet gjort endringer på våre bærekraft-sider på ving.no, er en del av Virke sin bransjesatsning i forhold til bærekraft, samt satt i gang initiativ som #noplaceforplastic, sier informasjonssjef Siri Røhr-Staff.

Om undersøkelsen
Sustainable Brand Index er Nordens største merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft. Kåringen har som mål å oppmuntre til og belyse bærekraftig arbeid og kommunikasjon som utgjør en forskjell for mennesker, samfunn eller miljø. I år har ca. 50 000 respondenter svart på undersøkelsen i Norden, hvorav 7600 i Norge. Respondentene er et landsrepresentativt utvalg i sine respektive land i alderen 16-70 år. Intervjuene ble gjennomført fra januar til mars 2019.