Ving fortsatt best i klassen

Norges største reisearrangør har fortsatt landets mest fornøyde feriekunder. Det viser årets undersøkelse fra forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

Mer enn 8300 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 160 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer fått sin dom i årets undersøkelse.
Ving  endte i år på en 47. plass og ble best i klassen "turoperatører". De toppet også denne listen i 2016. Reisearrangøren beholder dermed sine fire stjerner, og har derfor fortsatt «svært fornøyde kunder». Ving scorer også desidert best blant norske turoperatører både på kundetilfredshet og kundelojalitet med henholdsvis 76,3 og 78,1 poeng.
– Jeg er godt fornøyd med resultatet fra årets undersøkelse. Det bekrefter at å sette kunden i sentrum for alt vi gjør gir ønsket effekt. Dog skal vi ikke hvile på våre laurbær, det er fortsatt et lite stykke opp til 5-stjerners resultat, sier administrerende direktør i Ving, Christian Grønli.