Ving åpner luksuriøst bohemhotell i mai

Trendy loungestemning, hengekøyer på terrassen, privat bassengtilgang, fritt for småbarn og beliggenhet utenfor de kommersielle turiststrøkene venter gjestene når Ving åpner sitt første Casa Cook denne våren.

– Et hotellkonsept som dette har vi savnet i programmet vårt. Casa Cook er en slags moderne oase med en perfekt blanding av deilig luksus og avslappende bohemfølelse som garantert vil falle i smak hos mange, sier Tonje Løkaas Fossum, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Ving.

Det første Casa Cook-hotellet åpner i Kolymbia på Rhodos' østkyst. Hotellet har 90 rom, samtlige med privat bassengtilgang fra rommets terrasse. Rommene preges av rustikt interiør og avslappende jordfarger, massivt tre, grafiske mønstre og luksuriøse vibber. Badene er naturligvis utstyrt med økologiske hudpleieprodukter – av merket Stop the water while using me.

– Med Casa Cook ville vi skape et trendy hotell for de urbane og kulturinteresserte reisende. Det blir stadig viktigere med genuine og unike opplevelser når vi reiser, det viste både trendene og undersøkelsene i fjorårets Ferierapport, forteller Fossum.

På Rhodos får gjestene dermed akkurat det de ønsker seg – et unikt hotell i spennende omgivelser.

– Rhodos har vært en populær turistdestinasjon lenge, men det finnes fortsatt mange interessante og mindre kjente steder å oppdage utenfor turisttråkket. Her får du rett og slett både i pose og sekk, sier Fossum.

På Casa Cook ligger alt til rette for å bli kjent med det greske hverdagslivet også – hotellet har nemlig sykkelutleie så gjestene kan dra på oppdagelsesferder i nærmiljøet. I restaurantene kokkeleres det med lokale, kortreiste råvarer av høykvalitet, og greske, smakfulle småretter serveres på langbord under åpen kveldshimmel. Casa Cook har også en egen boutique med lokalt håndverk.

Casa Cook på Rhodos åpner 15. mai 2016, og har 16-års aldersgrense.