Samferdselsdepartementet

Vil hindre juks på verkstad og i transportbransjen

Del

– Vi skal kjempe mot juks i transportsektoren. Regjeringa foreslår no regelendringar som vil betre kontrollen på bilverksted og kvaliteten på EU-kontrollane. Vi må stoppe useriøse verkstader som driv med juks. Vi foreslår óg strengare reglar for fartsskrivarar som registrerer køyre- og kviletid i tunge kjøretøy. Vi må sikre at seriøse aktørar vinn i marknaden, ikkje dei som juksar med reglar og avgifter, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Regjeringa la fredag fram forslag til Stortinget om endringar i vegtrafikkloven, som inneber nye krav til verkstader og kontrollørar som utfører EU-kontroll. Endringane heng saman med nye EU-reglar på området.

– Du skal kunne føle deg trygg når du leverer bilen din inn på ein verkstad. Både på at dei som jobbar der veit kva dei gjer, men òg på at dei følgjer alle lovar og reglar. Nå vil regjeringa skjerpa krav til godkjenning, kompetanse og tilsyn med verksemder som gjennomfører periodisk kontroll av køyretøy og dei tilsette i kontrollorgana, seier Solvik-Olsen.

Vidare ønskjer regjeringa å synleggjere at køyretøykontroll langs veg skal vere basert på risiko, og stille krav til kontrollutstyr og kompetanse hos dei som kontrollerer langs veg og i føretak.

Vanskeligare å drive med juks

Det skal óg bli vanskelegare å jukse med fartsskrivaren som registrerer køyre og kviletid i tunge køyretøy. Som ei følgje av ny EU-forordning, blir det mellom anna skjerpa krav til kontroll av fartsskrivaren og til godkjenning og tilsyn med fartsskrivarverksemdene.

– Vi har tidlegare registrert at enkelte juksar med fartsskrivaren, som registrer køyre- og kviletid i tunge køyretøy. Slikt juks øydelegg for konkurransen med dei som følgjer reglane, men ikkje minst er det trafikkfarleg å ha sjåførar som ikkje følgjer reglane ute på vegane våre. Som eit tiltak for å sikre at fartsskrivaren fungerer som han skal, blir det foreslått skjerpa reglar for godkjenning av og tilsyn med fartsskrivarverksemdene, og å påleggje dei å støtte kontrollstyresmaktene i undersøkingar av om fartsskrivaren er manipulert, seier Solvik-Olsen.
 

Sikrar god kvalitet på verkstadene

Dei forslaga som no blir lagte fram om endringar i lovverket heng saman med nye EU-reglar på området. Men regjeringa går og lengre enn EU-reglane på nokre område.

Mellom anna foreslår regjeringa endringar for køyretøyverkstader som ikkje er kontrollorgan eller fartsskrivarverkstad.

– Formålet er å sikre god kvalitet på tenestene verkstadene leverer gjennom krav til godkjenning og tilsyn, og å hindre ulovleg arbeid på motorvogn. Det vil gje betre tryggleik for bileigarane, dei seriøse aktørane i bransjen, og alle oss andre trafikantar, seier Solvik-Olsen.

Kontakter

Lenker

Om Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet
Samferdselsdepartementet
Akersgata 59 (R5)
Oslo

22 24 90 90http://sd.dep.no

Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for post- og televirksomheten, for luftfarts-, veg- og jernbanesektoren, for riksvegferjene, kystforvaltningen og havne- og sjøtransportpolitikken.

Følg saker fra Samferdselsdepartementet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Samferdselsdepartementet

Samferdselsdepartementet ber om kostnadsanslag for jernbane Fauske-Tromsø24.11.2017 13:45Pressemelding

- En jernbane nordover fra Fauske mot Tromsø har lenge vært et ønske fra mange i landsdelen. En slik jernbane vil kunne gi en ny transportåre for sikker og miljøvennlig transport. Samtidig er utbygging av jernbane kostbart og avstanden fra Fauske til Tromsø er lang. I vurderingen av en eventuell fremtidig jernbaneutbygging må derfor kostnadene avveies mot nytten utbyggingen vil gi, sier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

Endringar i statsbudsjettet for 2017: Meir til Posten og driftskreditt til Bane NOR – eit nytt steg framover i jernbanereforma24.11.2017 11:52Pressemelding

- Med jernbanereforma gjennomfører regjeringa ei kraftig satsing på norsk jernbane. Målet er at passasjerar og næringsliv skal få eit enda betre tilbod, samtidig som vi sikrar at dei stadig høgare løyvingane til jernbanen blir brukt mest mogleg effektivt. No foreslår regjeringa å innføre ei driftskredittordning for Bane NOR slik at føretaket kan drive effektivt utan at likviditeten hindrar akutte eller rasjonelle tiltak. Med dette på plass, tar vi enda eit steg framover i jernbanereforma, seier samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom