Arcon Norway as

Viktig forandring i legers innstilling gir kvinner nye muligheter

I dag, 18. oktober, som er Verdensdagen for overgangsalder, presenterer professor Andrea Genazzani et helt nytt alternativ for behandling av plager i overgangsalderen. Genazzani er president i Den Europeiske Gynekologiforeningen og går nå inn for å bruke kosttilskuddet Femarelle som førstelinjeterapi, fremfor behandling med østrogen.

President i Den Europeiske Gynekologiforeningen, professor Andrea Genazzani.

Mange kvinner forbinder østrogenbehandling med risiko for brystkreft. Dette har ført til at både kvinner selv og deres leger lenge har hatt et påtrengende behov for en alternativ løsning.

Når Genazzani åpner Gynekologiforeningens 12. kongress, oppfordrer han leger generelt og gynekologer spesielt til å skifte tilnærmingen til å løse overgangsalderens utfordringer. En hormonfri løsning som Femarelle, kan gi mange kvinner en langt bedre livskvalitet.

Femarelle er et unikt kosttilskudd dokumentert gjennom 19 forskjellige, vitenskapelige studier. Det er klinisk dokumentert at Femarelle er like effektivt som østrogentilskudd, det demper plagsomme symptomer, virker positivt for benhelsen og forhindrer at livskvaliteten og velværet reduseres – uten risiko.

Kroppens egen østrogenproduksjon synker når en kvinne er i 40-årene, det fører til en rekke plagsomme symptomer. De påvirker dagliglivet og for mange blir helsen svekket.

Med sin anbefaling av denne behandlingen, oppfordrer professor Genazzani kvinner til å ta kontakt med sin gynekolog eller fastlege for å få en effektiv og trygg behandling – en behandling som ikke gir økt risiko for livmor- eller brystkreft.

Om Femarelle:

Femarelle er tilgjengelig i 30 forskjellige land i verden. Det finnes 3 Femarelle-varianter som er tilpasset forskjellige stadier i overgangsalderen:

• Femarelle Rejuvenate er tilpasset kvinner 40+ som opplever de første svingningene i hormonproduksjonen slik at energinivået synker noe som kan føre til uro og nedstemthet.
  • Femarelle Recharge for kvinner 50+ som kjenner på de klassiske overgangsplagene som hetetokter, nattesvette og søvnforstyrrelser.
  • Femarelle Unstoppable for kvinner 60+ som vil vedlikeholde styrken i skjelettet og opprettholde energinivået.

Johnny Hamre
Daglig leder hos Arcon Norway as
Epost: johnny@arcon-norway.no

President i Den Europeiske Gynekologiforeningen, professor Andrea Genazzani.

Om Arcon Norway as

Arcon Norway as
4801 Arendal

Arcon Norway  as holder til i Arendal. Firmaet ble stiftet i 1998, men grunnleggeren av firmaet, Johnny Hamre, har arbeidet i helsekostbransjen, som leverandør, siden 1976. Han startet som en av pionerene med å lansere naturlige hud- og hårpleieprodukter i Norge.

Dette førte videre til en søken etter nisjeprodukter basert på naturlige råstoffer, som skal og vil hjelpe folk med deres problemer innenfor kropp og helse.

Vi i Arcon Norway as samarbeider tett med våre produsenter og naturmedisinere i inn og utland, de hjelper oss med å finne de rette produktene av den gode kvaliteten. Arcon Norway as er en viktig leverandør til helsekostforretninger i hele Norge, da de vet at våre produkter står for kvalitet – og at de virker som de skal.

Følg saker fra Arcon Norway as

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Arcon Norway as på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.