Vidar Berg er konstituert som ny konsernsjef i Nokas etter at Heine Wang fratrer rollen.

Konsernsjef Heine Wang har meddelt styret at han ønsker å fratre stillingen som konsernsjef i Nokas og isteden, som styreleder i Nokas cash-virksomheten, utvikle denne virksomheten videre. Strategien med å etablere forretningsområdet Cash som et selvstendig selskap, styrkes dermed ytterligere.

Vidar Berg er konstituert som ny konsernsjef i Nokas AS etter at Heine Wang nå  fratrer rollen.
Vidar Berg er konstituert som ny konsernsjef i Nokas AS etter at Heine Wang nå fratrer rollen.

Vidar Berg konstituert som ny konsernsjef i Nokas

Vidar Berg er konstituert som ny konsernsjef, og tiltrer rollen umiddelbart. Berg har vært en del av konsernledelsen siden 2014, og har frem til nå vært konserndirektør i Security-divisjonen i Nokas.

Styreleder Amund Skarholt i Nokas sier:

" Heine er en av grunnleggerne i selskapet og har gjennom 32 år ledet selskapet frem til hva det er i dag, et selskap med en sterk nordisk markedsposisjon med rundt 8 milliarder kroner i omsetning og 17000 ansatte. Han har også, i alle disse årene, vært en av pådriverne i å utvikle sikkerhetsbransjen i positiv retning. Styret takker ham for innsatsen og ønsker ham lykke til i sin nye rolle og posisjon."

For mer informasjon - kontakt styreleder i Nokas, Amund Skarholt, amskarho@online.no

Nokas er et ledende sikkerhetskonsern med virksomhet i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Selskapet ble etablert i 1987 og forventer etter det nylige oppkjøpet av AVARN Security i Sverige og Finland, en omsetning på rundt NOK 8 milliarder i 2019. Nokas konsernet har rundt 17.000 medarbeidere fordelt på tre divisjoner: Cash Handling, Security og Systems.

Vi leverer sikkerhets- og kontanthåndteringsløsninger til kunder i hele Norden. Som totalleverandør spenner våre leveranser seg fra vakttjenester, tekniske sikkerhetsløsninger, industri- og sikkerhetsberedskap til verdi- og kontanthåndtering.