Vi vil tilbake til Tyrkia!

Salget av reiser til Tyrkia fortsetter å stige. Reisearrangøren Ving har alene økt salget med hele 194 prosent fra i fjor.

Tyrkia er tilbake for fullt. Her fra Sunprime Dogan Side Beach.

– Vi har alltid solgt godt til Tyrkia, men de siste årene har vi, som alle andre, hatt en nedgang. Nå er derimot det tidligere svært populære reisemålet på vei tilbake til gamle, gode tider, forteller informasjonssjef i Ving, Siri Røhr-Staff.

Ving sitter på 43 prosent av markedsandelene til Tyrkia på det norske markedet, og har i år økt kapasiteten med 78 prosent. I tillegg til avganger fra Bergen, Oslo og Stavanger har de også satt opp fly fra Trondheim og Tromsø.

– Vi har møtt den økt etterspørselen med nye og flere avganger, og dette har vist seg å være riktig. Det meste selges unna, så det er tydelig at gjestene våre ønsker seg tilbake til Tyrkia, sier informasjonssjefen.

Hun mener mye av årsaken til den sterke veksten ligger i at det nå har vært rolig i landet over lenger tid, og at gjestene vet at de får mye for pengene der. Det er reiser til Side og Alanya som selger mest.

– Det er spesielt barnefamiliene og voksne par som virkelig er tilbake for fullt. Det er nemlig våre egne konsepthotell, Sunwing og Sunprime, som selger aller best, avslutter Røhr-Staff.