Vi ønsker ny statsråd velkommen til bords!

Vi ønsker statsråd Olaug Bollestad velkommen til bords - et bord som regjeringen vil dekke med norsk og trygg mat.

Regjeringen ønsker å videreføre arbeidet for å sikre norske forbrukere trygg mat gjennom godt regelverk og tilsyn langs hele produksjonskjeden. Både KSL og Nyt Norge er på dette området viktige bærebjelker og garanterer for kvalitet og norsk opprinnelse og som samtidig gjør det lett for nordmenn å velge norsk mat.

Videre sier regjeringen at lokal matproduksjon er viktig for fremtidens landbruk og ønsker å stimulere til større mangfold ved å øke satsningen på geografisk opprinnelsesmerking og spesialitetsmerking. Dette lover godt for Lokalmat.no, Beskyttede Betegnelser og Spesialitetsmerket.

Vi har trua på at markedet for lokalmat skal vokse og vi heier på norsk mat!