Norsk ArbeidsmandsforbundNorsk Arbeidsmandsforbund

Vi må skape for å kunne dele

Norsk Arbeidsmandsforbund og Industri Energi ønsker å invitere deg til et seminar om de tilgjengelige mineralressursene med fokus på nordområdene. Tid: 21. mars 2019, kl. 15.00-18.30. Sted: Thon Hotel Vika Atrium, Munkedamsveien 45, Oslo.

15.00 – 15.10 - Åpning ved Anita Johansen og Frode Alfheim.
15.10 – 15.45 - Kartlegging av havbunnsmineraler i den nordlige kontinentalsokkel
v/ Harald Brekke, Senior Geologist, Oljedirektoratet
15.45 – 16.20 - Mineraler i nord v/ Jan Sverre Sandstad, lagleder for mineralressurser, NGU
16.20 – 16.40 - Pause
16.40 – 16.55 - Terje Wikstrøm, Ordfører i Kvalsund
16.55 – 17.10 - Jonas Gahr Støre, Arbeiderpartiet
17.10 – 17.25 - Kjersti Bergstø, Sosialistisk Venstreparti
17.25 - 17.40 - Hans-Christian Gabrielsen. LO - leder
17.40 – 17.55 - Fredrik Hauge, Daglig leder Bellona
17.55 – 18.20 - Spørsmål/debatt
18.20 – 18.30 – Oppsummering

Vennligst send påmelding til: inger.hoff@industrienergi.no innen
19. mars.

Seminaret vil bli live streamet. Det vil bli enkel servering.

Historisk mulighet til ordnede lønns- og arbeidsvilkår for dørvakter i Oslos uteliv18.1.2017 15:36:50 CETPressemelding

Youngstorvet Vertskap er et vaktselskap som i all hovedsak driver med dørvakttjenester til et tjuetalls utesteder rundt Youngstorget i Oslo. Dørvaktene i Youngstorvet Vertskap jobber kvelder, netter og helger for å holde Oslos uteliv trygt. Nå vil de ha ordnede lønns- og arbeidsforhold. Går ikke bedriften med på tariffavtale, blir det streik. Youngstorget har vært og er fortsatt en viktig plass for venstresiden, hvilket også gjør streiken for rettferdige lønns- og arbeidsvilkår til en viktig symbolsk kamp. -Store deler av utelivet i Oslo fremstår som kjent nærmest som et tarifftomt rom, med få unntak. Kravet fra de ansatte ved Youngstorvet Vertskap er derfor ikke bare viktig for dem personlig. Dette bidrar også til å sette søkelys på hele bransjen og nødvendigheten av uteliv som er ryddig med gode arbeidsforhold for de ansatte, konstaterer forbundsleder Erna Hagensen. Styret i selskapet har gjennom en rekke datterselskaper eierinteresser og styrerepresentasjon i noen av de samme uteste