Vi lanserer Nora - vår nye digitale hjelper på kredinor.no
For å være enda mer tilgjengelige for våre kunder lanserer vi Nora, vår egen chatrobot på kredinor.no i januar 2018. Kredinor.no har rundt en million besøkende i løpet et år, de fleste av dem har spørsmål rundt inkasso – og antallet er økende. Gjennom den digitale hjelperen Nora kan vi i Kredinor tilby hjelp til de besøkende hele døgnet – 365 dager i året.

– Vi har som ambisjon å lede an i utviklingen innenfor robotisering, sier Siri Jensen som er ansvarlig for robotiseringsprogrammet i Kredinor. – Chat er en kanal som er i rask vekst, og for oss er det naturlig å bruke det nyeste innenfor kommunikasjonsteknologi for å tilpasse oss og være der hvor vi treffer sluttkunden.
I tillegg til økt kundetilfredshet vil chatroboten bli viktig i arbeidet med å kartlegge behov for informasjon og kundeatferd knyttet til inkasso og betaling. Basert på innsikten det gir kan vi videreutvikle Nora slik at flere av kundene får den hjelpen de trenger – der og da.
–Vi er veldig glade for å tilby en chatløsning på kredinor.no, sier Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor. – Gjennom Nora blir vi tettere på gjennom en ny kanal. For kundene av våre oppdragsgivere vil den være spesielt kjærkommen, fordi noen vegrer seg for å ringe oss. Nora er online hele døgnet og kombinasjonen av gode svar og guiding inn på Min side, er spesielt bra. Vi håper og tror at Nora vil gi positive kundeopplevelser for våre sluttkunder, sier Ingjerd Thurmer.
Kunstig intelligens som blir smartere over tid.
Denne chatroboten, eller chatbot løsningen er en teknologi som består av kunstig intelligens som utvikles i takt med bruken. Over tid vil Nora programmeres til å svare på et større spekter av spørsmål, og vi lærer hvordan vi kan bli enda bedre på å hjelpe våre kunder.
–Jo flere som bruker Nora jo bedre blir hun til hjelpe dem som spør, sier Siri Jensen. – Vi sørger for å kombinere ny teknologi med de aktive brukerne. Chatløsningen videreutvikles derfor løpende slik at Nora svarer mer og mer presist ut fra spørsmålene til dem som bruker den, sier Siri Jensen.
Markedets beste kundeservice
Frem til lansering vil Nora utvikles i samarbeid med vår kundeservice som håndterer 3-4000 samtaler på telefon med sluttkunder hver dag. De vet hva kundene lurer på og kan planlegge svar eller videre guiding slik at Nora vet hva hun skal gjøre når spørsmålene kommer. På en skala fra 1 til 6 har vår kundeservice en snitt kundetilfredshet (KTI) på 5. Etter lansering vil Nora bli en bidragsyter til å opprettholde dette gode nivået på kundetilfredshet blant de som er i kontakt med oss.
Raskere betaling
Gjennom tilgjengelighet og god dialog har Kredinor blant markedets høyeste løsningsgrad. Nora vil lære seg hvordan vi best kan hjelpe våre sluttkunder med å betale. Det å være tett på kundene er også ofte utslagsgivende for at betalingen kommer raskere, for eksempel gjennom vår egen betalingsløsning Betal nå på kredinor.no som ikke krever innlogging.
Kredinor lanserte sine første automatiserte prosesser i desember 2016, og har nå flere roboter "i arbeid" med rutineoppgaver hvor det ikke er menneskelig kontakt. Chatroboten Nora er den første roboten som kan erstatte menneskelig kontakt.
–Nora vil kunne si hei til deg på kredinor.no fra januar 2018, avslutter Ingjerd Thurmer, markedssjef i Kredinor.
Nøkkelord
Kontakter
Barbro HagenDirektør prosjekt og utvikling
+47 415 59 602Barbro.Hagen@kredinor.noIngjerd ThurmerMarkedssjef
Markedssjef med ansvar for intern og ekstern kommunikasjon i Kredinor.
+47 416 40 797ingjerd.thurmer@kredinor.noBilder


Lenker
Om Kredinor
Kredinor er Norges største inkassoselskap målt i antall saker, med en omsetning på omkring 700 mill kroner. Vi leverer løsninger innenfor fakturaservice, inkasso og porteføljekjøp. Selskapet ble etablert i 1905 og har rundt 540 medarbeidere fordelt på hovedkontoret i Oslo og ni avdelinger i hele Norge. Kredinor ble nylig etablert i Norden gjennom Kredinor A/S i Ballerup utenfor København med om lag 40 ansatte og vil fra 2. januar 2018 være operative gjennom vårt selskap Kredinor AB med 25 ansatte i Stockholm.
I Norge mottar Kredinor 2,1 millioner saker til behandling i 2017, noe som utgjør en markedsandel på 25%. I tillegg administreres om lag 8,0 millioner fakturaer for oppdragsgivere som overlater hele verdikjeden fra faktura til betaling til Kredinor. Innenfor Porteføljekjøp håndterer Kredinor utestående krav til en verdi av om lag 3 milliarder kroner. Selskapet har spesialisert seg på inkasso og betalingsoppfølging innenfor bransjene energi, bank og finans, handel og service, telecom, parkering og offentlig sektor. Kredinor er et et samvirke hvor verdier deles gjennom utbytte til våre oppdragsgivere som også er våre medlemmer og eiere. Kredinor skal være best innenfor sine markedsområder gjennom å sørge for høy løsningsgrad, god tilgjengelighet, service i særklasse, ny teknologi - gjennom for eksempel robotisering - og god behandling av sluttkundene.
Følg saker fra Kredinor
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Kredinor på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Kredinor
Nye Min side fra Kredinor – bedre oversikt og enklere å betale inkassogjelden13.4.2018 13:08 | Pressemelding
For å gjøre det enda litt enklere for sluttkunden lanserer vi nå nye Min side på kredinor.no. Løsningen er tilrettelagt for selvbetjening og gir tilgang til enkle betalingsløsninger som Vipps og kortbetaling gjennom vår egenutviklede Betal nå tjeneste.
Forbrukslån ikke bare til besvær, men også til nytte og glede3.4.2018 16:38 | Aktuelt
Media overgår hverandre nå nærmest daglig i å rakke ned på banker som tilbyr kreditt og forbrukslån. Det påstås at kredittvurderingene som foretas er mangelfulle, og at personer som aldri vil være i stand til å gjøre opp sin gjeld får lån. Kredinor SA som er et inkassoforetak kjenner seg ikke igjen i disse beskrivelsene.
Kredinor tilbyr nå betaling med Vipps til inkassokundene5.3.2018 12:42 | Pressemelding
– Vipps’ ambisjon er å gjøre betaling befriende enkelt og på forbrukernes premisser. At Kredinors kunder nå får tilbud om å bruke Vipps når de betaler er et godt eksempel på noe som gjør hverdagen bedre og enklere. I tillegg gjør det folk til bedre betalere, sier Rune Garborg, Vipps-sjef.
Kredinor følger opp eiere av uforsikrede kjøretøy28.2.2018 15:23 | Pressemelding
På oppdrag fra Trafikkforsikringsforeningen (TFF) vil Kredinor fra 1. mars 2018 følge opp rundt 84 000 eiere av uforsikrede kjøretøy med krav om betaling av et gebyr på kr 150,-*, per dag inntil kjøretøyet er forsikret, solgt, avregistrert eller vraket.
Offisiell åpning for Kredinor i Sverige - Kredit-Inkasso endrer navn til Kredinor3.1.2018 23:57 | Pressemelding
Ganske nøyaktig en måned etter at Kredinor signerte avtale om kjøp av svenske Kredit-Inkasso AB fra Handelsbanken Finans AB har vi hatt offisiell åpning for Kredinor i Sverige i dag. Vi markerer samtidig navnebytte fra Kredit-Inkasso til Kredinor, og starten på vår langsiktige avtale om inkassosamarbeid mellom Kredinor og Handelsbanken.
Offisiell åpning for Kredinor i Danmark - Købmandstandens Inkasso Service (KIS) endrer navn til Kredinor1.12.2017 18:15 | Pressemelding
Tidligere i år kjøpte Kredinor det veletablerte danske inkassoselskapet Købmandstandens Inkasso Service (KIS). Nå endres navnet til Kredinor i Danmark. Det innebærer at vi fra i dag, 1. desember 2017, bytter våre skilt fra KIS til Kredinor i Ballerup like utenfor København i Danmark.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom